sobota 20 lipiec 2019

Aktualne wydanie

Emisja i Elektryfikacja
Okladka AMS 04 2019W 2021 r. producentów aut będzie obowiązywał średni limit emisji CO2 wynoszący 95 g/km liczony dla wszystkich modeli. Jak na razie spełniają go tylko Smart i Tesla. Z dużych koncernów najlepiej wypada Toyota z emisją 99,9 g/km.

Czytaj więcej>>>

Renowacja nadwozi

Do odbudowy nadwozi często stosuje się metody wykorzystujące szpachlę lub lutowanie cyną. Jednak każda z tych metod ma swoje wady, których pozbawiony jest produkt firmy Henkel – TEROSON EP 5010 TR. To doskonała alternatywa dla obu sposobów renowacji. Produkt nadaje się zarówno do powierzchni metalowych, jak i aluminiowych.

Najpopularniejszą metodą odbudowy nadwozi jest szpachlowanie. Niestety, szpachla chłonie wodę, co powoduje, że naprawione w ten sposób nadwozie z czasem rdzewieje. Dlatego podczas renowacji pojazdów zabytkowych coraz częściej obserwujemy powrót do metody cynowania. Cyna lutownicza zawiera ołów i jest uznawana za produkt niebezpieczny dla środowiska, natomiast cyna bezołowiowa jest trudna w nakładaniu i szlifowaniu, a ponadto jest nakładana na gorąco, co ma swoje konsekwencje.
W portfolio firmy Henkel znajduje się innowacyjny zamiennik powyżej opisanych metod – produkt TEROSON EP 5010 TR. Jest to dwuskładnikowa pasta epoksydowa zastępującą cynę i szpachlę. Produktem tym z powodzeniem możemy odbudowywać powierzchnie z blachy stalowej i aluminiowej. Pasta aplikowana jest na zimno, dlatego nie uszkadza istniejącej powłoki kataforetycznej, obszarów lakierowanych, profili zamkniętych ani uszczelnień szwów. W przeciwieństwie do cynowania na gorąco podczas aplikowania pasty TEROSON nie trzeba demontować elementów z tworzyw sztucznych czy obić tapicerskich, co znacznie oszczędza czas. Produkt nie kurczy się i doskonale nadaje się do szlifowania, a dodatkowo można go lakierować zgodnie z technologią lakierniczą.
Produkt ten doskonale nadaje się do obróbki i w przeciwieństwie do szpachli nie chłonie wody. Można go nakładać grubymi warstwami, zarówno na blachy aluminiowe, jak i stalowe, co więcej, stosowany jest często do zabezpieczenia spawów blach aluminiowych. Produkt należy aplikować przy pomocy wyciskacza ręcznego lub pistoletu pneumatycznego z tłokiem.


KOLEJNOŚĆ PRAC:

F1henkel
F2henkel
F3henkel
F4henkel
F5henkel 

Jarosław Gajewski, Inżynier Sprzedaży Henkel Polska Dział Klejów Przemysłowych
Wszystkie ilustr. Henkel

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem