sobota 16 luty 2019

Aktualne wydanie

Drodzy czytelnicy,
AMS 08 2018w branży nadchodzą nieuchronne zmiany. W związku z nowymi ograniczeniami emisji spalin spodziewany jest wzrost udziału w rynku samochodów hybrydowych i elektrycznych, które coraz częściej będą się pojawiać w nieautoryzowanych warsztatach.

 Czytaj więcej>>>

Sprężarki układu klimatyzacji

 Ważnym i często ulegającym uszkodzeniu elementem układu klimatyzacji jest sprężarka. Należy ona do grupy pomp wyporowych, czyli maszyn zamieniających energię mechaniczną na energię hydrauliczną. W odniesieniu do układu klimatyzacji, skupiając się tylko na sprężarce, która znajduje się w miejscu połączeń dwóch obwodów – niskiego i wysokiego ciśnienia, nie można mówić o typowym układzie hydraulicznym. W układach klimatyzacji teoretycznie zasysany i sprężany jest czynnik chłodniczy w stanie gazowym.

W przypadku pomp wyporowych, w tym sprężarek układów klimatyzacji, podstawowym rodzajem jest pompa tłokowa. Budowa tego typu maszyny oparta jest na wykorzystaniu do zasysania i tłoczenia tłoka przemieszczającego się w cylindrze. Rozdzielenie faz pracy, tj. ssania i tłoczenia, polega na zastosowaniu elementu rozrządczego z zaworami. Sprężarki układów klimatyzacji są budowane jako wielotłoczkowe w celu eliminacji pulsacji przepływu oraz pulsacji ciśnienia czynnika chłodniczego. Czynnik jest nośnikiem oleju ziębniczego wykorzystywanego do smarowania elementów składowych sprężarki.

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 10/2009

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem