Behr Hella Service zaleca, by po naprawie turbosprężarki wymienić również chłodnicę powietrza doładowania. Zdarzały się bowiem przypadki uszkodzenia silnika.
Uszkodzenie turbosprężarki może powodować wtłoczenie do chłodnicy powietrza doładowania (intercoolera) zanieczyszczeń stałych powstających w momencie awarii sprężarki, np. opiłków metalu z zatartych powierzchni, odłamanych elementów łopatek turbiny, fragmentów obudowy turbiny czy oleju wydostającego się z zatartych łożysk.
Zanieczyszczenia te początkowo zostaną zatrzymane w intercoolerze, ale przy dalszej jego eksploatacji będą stopniowo przedostawać się do układu dolotowego silnika. Może to doprowadzić do zassania drobin metalu do cylindrów silnika. Drobiny metalu, które dostaną się do komór spalania mogą być przyczyną bardzo poważnych uszkodzeń mechanicznych tłoków, zaworów i gładzi cylindrów. W konsekwencji konieczny będzie bardzo kosztowny remont silnika.
Dlatego specjaliści z Behr Hella Service zalecają bezwzględną wymianę chłodnicy powietrza doładowania przy naprawie uszkodzonej mechanicznie sprężarki. Podejmowanie próby oczyszczenia intercoolera z zanieczyszczeń stałych, które dostały się do niego przy awarii sprężarki, nie przyniesie zadowalających rezultatów. Niektórych drobnych elementów nie da się usunąć podczas długotrwałego i kosztownego procesu płukania, a ich pozostawienie w intercoolerze może później doprowadzić do uszkodzenia silnika.
Płukanie intercoolera jest konieczne i może zapobiec jego wymianie tylko wtedy, gdy do jego wnętrza dostał się olej z nieszczelnych łożysk turbosprężarki. Biorąc pod uwagę ewentualne koszty remontu silnika i wynikające z tego utrudnienia w eksploatacji pojazdu, wymiana intercoolera przy usuwaniu skutków awarii turbosprężarki jest technicznie i ekonomicznie w pełni uzasadniona.