fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

MAN TG-A 440 - problem z hamulcami naczepy

Przykład, który chcielibyśmy przedstawić obrazuje rzeczywistość oraz fakt, że bez ciągłego doskonalenia naprawy mogą stać się niemożliwe. W pojeździe MAN TG-A 440 zapala się kontrolka układu EBS.

Korzystając z zasobów IDC4 oraz Navigatora TXTs możemy bardzo szybo sprawdzić, w czym jest problem. Okazuje się wartość ciśnienia hamulców w module przyczepy sięga 64 barów. Wartość ta jest oczywiście dużo wyższa niż możliwa do uzyskania. Co wobec tego należy zrobić?


Pierwszą czynnością jest sprawdzenie, czy wybraliśmy właściwy system hamulcowy – są dwie możliwości: Knorr 2.X lub Knorr 5. Aby upewnić się, że wybraliśmy właściwie, należy po uzyskaniu połączenia ze sterownikiem przejść do zakładki INFO ECU, gdzie system identyfikuje się jednoznacznie. W tym konkretnym przykładzie mamy system hamulcowy Knorr Bremse EBS 5. Ma to kluczowe znaczenie z uwagi na budowę samego systemu.

W poprzedniej wersji systemu, Knorr 2.X, moduł naczepy połączony był linią CAN ze sterownikiem układu EBS, co w tym przypadku sygnalizowałoby uszkodzenie czujnika ciśnienia znajdującego się w module. W systemie Knorr 5 moduł sterowania naczepy nie jest podłączony linią CAN, a zwykłą linią analogową.

Fot. MAN

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w "Auto Moto Serwisie" nr 6/2014

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem