Orlen wprowadza na rynek nowe oleje silnikowe:
Platinum Ultor LDF 10W-40
Najwyższej jakości w pełni syntetyczny olej silnikowy typu SHPD, przeznaczony do smarowania wysokoobciążonych silników wysokoprężnych najnowszej generacji Euro V i VI. Dzięki unikalnej formule posiada wyjątkowe właściwości smarujące, przeciwzużyciowe oraz doskonale utrzymuje silnik w czystości. Olej został specjalnie opracowany dla pojazdów marki Scania i posiada najwyższą specyfikację producenta – Scania LDF-3. Dostępny w opakowaniach 20 l, 60 l oraz 205 l.
- Klasa jakości: ACEA: E4, E7
- Lepkość: SAE: 10W-40
- Spełnia wymagania: Scania LDF-3, LDF-2, Mercedes-Benz 228.5, MAN M3277, Deutz DQC III-10, Volvo VDS-3, Renault RVI RXD, RLD-2, Mack EO-M Plus
Platinum Ultor Maximo 5W-30
W pełni syntetyczny, energooszczędny, najwyższej jakości olej silnikowy przeznaczony do pracy w najbardziej obciążonych silnikach wysokoprężnych szczególnie w dużych samochodach ciężarowych, autobusach oraz sprzęcie budowlanym. Można stosować go w samochodach wyposażonych w układ EGR lub SCR NOx, co do których producent deklaruje spełnienie wymagań Euro V oraz w pojazdach starszych konstrukcji spełniających wymagania Euro IV, III, a także EPA Tier I i II. Dostępny w opakowaniach 20 l, 60 l oraz 205 l.
- Klasa jakości: ACEA: E4, E7
- Lepkość: SAE: 5W-30
- Spełnia wymagania: MAN M3277, Mercedes-Benz 228.5, MTU Type 3, Renault RVI RXD, RLD, RD-2, RLD-2, Scania LDF-2, Volvo VDS-3, DAF extended drain