Błąd przy wymianie centralnego wysprzęglika może narazić warsztat na reklamacje i dodatkowe koszty. Podajemy kilka podstawowych zasad wymiany wysprzęglika centralnego. Należy upewnić się, że wysprzęglik nowy i zdemontowany z pojazdu są takie same, szczególnie jeśli stosuje się zamienniki.
Przed montażem:
● Powierzchnie styku obudowy wysprzęglika powinny być czyste i wolne od smaru. Nie wolno stosować preparatu do odtłuszczania tarcz hamulcowych. Zanieczyszczenia mogą spowodować wycieki oleju, który uszkadza wewnętrzny uszczelniacz wysprzęglika lub wpływa na cofanie tulei wysprzęglika.
● Nie ściskać wysprzęglika, gdyż można uszkodzić jego wewnętrzne uszczelnienie.
● Sprawdzić szczelność połączeń układu hydraulicznego. Nieszczelny układ powoduje brak działania wysprzęglika.
Montaż:
● Podczas nasuwania wysprzęglika na wałek sprzęgłowy skrzyni biegów należy uważać, by nie uszkodzić zewnętrznego uszczelnienia.
● Powierzchnia montażowa wysprzęglika musi dokładnie przylegać do współpracującej powierzchni skrzyni biegów. Nierówny montaż powoduje cofanie tulei wysprzęglika i wyciek płynu hydraulicznego.
● Śruby dokręcać właściwym momentem.
● Tarcza sprzęgła powinna zostać właściwie zamontowana, gdyż tuleja wysprzęglika może zostać uszkodzona przez wieloklin tarczy sprzęgła.
● Odpowietrzyć układ hydrauliczny. Jeśli stosujemy ręczne odpowietrzanie nie należy wielokrotnie naciskać na podał hamulca, gdyż wzrost ciśnienia może spowodować uszkodzenie wysprzęglika.
Na podstawie materiałów firmy FTP