Gumowe osłony przegubów półosi napędowych są dość trwałe, jednak z czasem ulegają eksploatacyjnemu zużyciu. Wymiana osłon nie jest skomplikowana, pod warunkiem, że zamówiliśmy właściwe części zamienne, a z tym bywa różnie.
Jak podają specjaliści z firmy SKF, w wielu modelach pojazdów zdarzają się niespodzianki, np. o konstrukcji osłony zastosowanej w konkretnym egzemplarzu BMW serii 3 lub X5 mechanik dowiaduje się dopiero po demontażu starej osłony. Konstruktorzy BMW serii 3 i X5 zastosowali bowiem dwie różne osłony zakładane od strony skrzyni biegów. W wersji o numerze OE 31 60 7 507 403 osłona dostosowana jest do przegubu o okrągłym kształcie kielicha, przez co nie ma konieczności stosowania wewnętrznego krążka ochronnego. Z kolei w wersji o numerze OE 31 60 7 565 315 końcówka ma kształt tripodu, co wymaga nałożenia odpowiednio dopasowanego krążka ochronnego.
Aby uniknąć zamówienia złych części, SKF proponuje zestaw VKJP 8025 zawierający osłonę, dodatkowy krążek z wyciętym otworem w kształcie tripodu oraz dwie opaski zaciskowe.
W wybranych modelach produkowanych przez Grupę Volkswagen – Audi A4, Skoda Superb i VW Passat – duży wpływ na żywotność osłony, a tym samym przegubu półosi ma sposób montażu. Specjaliści z SKF zwracają uwagę, że zbyt bliskie ułożenie przegubu od strony mniejszej średnicy doprowadzi do przetarcia gumy, z kolei przesunięcie jej w drugą stronę doprowadzi do nadmiernego rozciągania, a w konsekwencji pęknięcia. Dlatego przed zaciśnięciem opasek należy wykonać sprawdzian przez wychylenie przegubu pod maksymalnym kątem. Od strony zewnętrznej gumowa osłona nie powinna wyglądać na zbytnio rozciągniętą, od wewnętrznej na mocno ściśniętą.
Lepiej więc, by wymianę przeprowadzał doświadczony mechanik.