Michelin wprowadza na rynek opony Pilot Alpin – do samochodów o najwyższych osiągach oraz Latitude Alpin − do samochodów SUV. Przy konstruowaniu opon zastosowano pakiet trzech technologii nazwany Ridge N-Flex; wykorzystano go w konstrukcji bieżnika, lamelach i mieszance gumowej.
Opona Pilot Alpin dostępna jest w dwóch wersjach: z asymetrycznym bieżnikiem dla samochodów o dużej mocy i z bieżnikiem kierunkowym opracowanym pod kątem wymagań takich modeli jak Porsche 911.
Bieżnik zapewnia znakomitą trakcję oraz hamowanie na śniegu i lodzie. W bieżniku zastosowano większą liczbę krawędzi i lameli. Mieszanka gumy gwarantuje elastyczność w niskich temperaturach dla lepszej przyczepności na oblodzonej nawierzchni. W mieszance zastosowano krzemionkę i olej słonecznikowy, co jest opatentowaną innowacją Michelin. Mieszanka gumowa poprawia przyczepność opony na mokrej, zaśnieżonej i oblodzonej nawierzchni. W zapewnienia te musimy wierzyć firmie, gdyż nie podano informacji zawartych na etykietach.