fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Spada sprzedaż opon

 

Z okazji wprowadzenia na rynek nowej opony zimowej ContiWinterContact TS 850 firma Continental Opony Polska zorganizowała konferencję prasową. Dyrektor handlowy firmy, Jerzy Mendala, przedstawił wyniki sprzedaży opon do samochodów osobowych w okresie od stycznia do sierpnia tego roku. W Europie Zachodniej i Centralnej odnotowano spadek sprzedaży opon o 13% (134 mln sztuk) w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Opon letnich sprzedano 97,7 mln sztuk (spadek o 15%), a zimowych – 36,7 mln sztuk (spadek o 8%). W Polsce sprzedano 8,2 mln sztuk opon, a spadek wynosi 5%. Opon letnich w naszym kraju sprzedano 4,8 mln sztuk (spadek o 9%), a zimowych – 3,4 mln sztuk (wzrost o 1%). Jak zastrzegł J. Mendala sprzedaż opon zimowych dopiero się rozpoczyna i zapewne sprzedaż opon zimowych wzrośnie. Najlepiej sprzedają się w Polsce opony segmentu budget (49%), następnie quality (29%) i premium (22%). Według szacunków J. Mendali sprzedaż ogumienia w całym roku 2012 w naszym kraju wyniesie ok. 11 mln sztuk, gdy w roku ubiegłym wyniosła 11,4 mln. sztuk. Pod względem sprzedaży opon osobowych Polska jest na 6. miejscu w Europie, za Niemcami, Francją i Włochami.

Rynek opon do pojazdów użytkowych przedstawił Grzegorz Jeziak, kierownik działu opon ciężarowych. W Europie, do sierpnia tego roku sprzedaż opon spadła o 24,4%, a w Polsce – o 25,1%. Co ciekawe, w naszym kraju sprzedaż ciężarówek o DMC pow. 3,5 t spadła tylko o 1,6%. G. Jeziak prognozuje, że w tym roku spadek sprzedaży opon w Europie wyniesie 16,7% w stosunku do roku poprzedniego, a pod względem ilości sprzedaż jest na poziomie roku 2005. W naszym kraju prognozuje się spadek sprzedaży wynoszący 16,2% (ok. 720 mln sztuk).

Odniesiono też do kwestii etykietowania ogumienia. Continental jest zdania, że trzy parametry zamieszczane na oponach nie zapewniają użytkownikowi pełnej wiedzy o oponie. Zwracano uwagę, że kryteria dla opon zimowych aut osobowych są inne niż dla opon letnich. W 2016 r. na etykietach ma się pojawić więcej parametrów.

Do projektu ustawy o wprowadzeniu obowiązku używania opon zimowych w naszym kraju ustosunkował się dyrektor generalny Continental Opony Polska - Piotr Zielak. Stwierdził, że producenci opon nie są inicjatorem tej ustawy. Wymiana opon na konkretny dzień spowoduje długie kolejki w warsztatach oponiarskich, które pracując w pospiechu mogą popełniać błędy podczas montażu. Niewłaściwa wymiana ogumienia może być przyczyną pogorszenia bezpieczeństwa na drogach oraz spowodować krótszą żywotność opon – stwierdził P. Zielak.

Rzeczywiście, w projekcie ustaw mówi się o obowiązku używania opon zimowych od 1 listopada do końca marca, ale nie ma nakazu używania opon letnich. Wielu kierowców nawet w największe upały jeździ na ogumieniu zimowym, które nie jest przystosowane do wysokich temperatur. Miejmy nadzieję, że projekt ustawy zostanie odpowiednio dopracowany.

 

(R. Polit)

 

 

 

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem