W ubiegłym roku koncern chemiczny BASF dla sektora motoryzacyjnego sprzedał swoje produkty za 9,5 mld euro. „Produkty chemiczne są głównym katalizatorem zmian w branży motoryzacyjnej” – powiedział na konferencji prasowej Dirk Elvermann, prezes BASF Polska. Prezes zakłada, że w przyszłości rynki wschodzące, takie jak polski, będą rozwijać się szybciej niż rynki krajów rozwiniętych.
Obroty BASF-a w Polsce w 2011 r. wyniosły 685 milionów euro. BASF sprzedaje w naszym kraju chemikalia, tworzywa sztuczne, środki ochrony roślin, lakiery oraz produkty chemii budowlanej. Ma tu trzy zakłady produkcyjne: dwa w Śremie koło Poznania (systemy poliuretanowe, produkty chemii budowlanej) i jeden w Myślenicach koło Krakowa (domieszki do betonu).
Oferta firmy dla motoryzacji składa się z kilku oddzielnych obszarów:
- elementy z tworzyw sztucznych montowane w pojazdach,
- oleje bazowe, dodatków do paliw i olejów, płyny hamulcowe i płyny chłodnicze, a nawet gotowe oleje,
- katalizatory,
- materiały do produkcji akumulatorów. W lutym 2012 r. BASF przejął amerykańską firmę Ovonic Battery Company, producenta akumulatorów niklowo-wodorkowych (NiMH)i materiałów katodowych (CAM) do tego typu akumulatorów,
- lakiery (marka Glasurit).
W każdym z tych BASF jest nie tylko producentem lecz także projektantem wykonując zlecenia wytwórców pojazdów.