Bosch wprowadził do oferty próbnik EPS 118 do badania wtryskiwaczy typu common rail do silników Diesla. Zdaniem producenta, jeżeli warsztat sprawdza za pomocą tego próbnika cztery wtryskiwacze tygodniowo, to zakup urządzenia zwróci się po około dwóch latach.
Próbnik EPS jest więc niedrogim urządzeniem umożliwiającym zbadanie następujących wtryskiwaczy CR:
• elektromagnetycznych Bosch, Denso, Delphi do samochodów osobowych,
• piezoelektrycznych Bosch, Denso, Siemens i Continental do samochodów osobowych,
• elektromagnetycznych Bosch do pojazdów ciężarowych.
Urządzenie wykonuje:
• test elektrycznych parametrów wtryskiwacza. Jeżeli wynik nie jest właściwy, można zatrzymać badanie!
• kontrolę dawki paliwa przy pełnym i częściowym obciążeniu oraz na biegu jałowym,
• kontrolę szczelności wtryskiwacza.
Jest kilka możliwości wyświetlania na ekranie rezultatów badania za pomocą oceny dobry/zły i graficznej prezentacji dawek wtrysku. Próbnik wymaga zasilania prądem jednofazowym (do 240V) i doprowadzenia sprężonego powietrza o ciśnieniu 7–8 barów przy wydajności 320 l/min, więc warsztat musi dysponować sprężarką. Urządzenie nie wymaga chłodzenia ani podgrzewania, można je podłączyć do drukarki poprzez gniazdo USB lub sieć WLAN, a producent zapewnia aktualizację oprogramowania.