Dunlop wprowadza na rynek nową oponę zimową Winter Sport 5 SUV przeznaczoną do pojazdów typu SUV o wysokich osiągach. Zdaniem firmy, nowa opona osiągnęła „znakomite” lub „doskonałe” parametry:
- przyczepność boczna na śliskich nawierzchniach - dzięki zakrzywionym lamelom w centralnej części bieżnika, które są teraz równolegle do krawędzi klocków,
- przyczepność na mokrych nawierzchniach,
- przyczepność na drogach pokrytych śniegiem - dzięki zoptymalizowanej liczbie i geometrii bloków, co przekłada się na większą sztywność, a tym samym równomierny rozkład ciśnienia.
Opony wchodzące na rynek od lipca do września 2016 r. dostępne będą w 14 pozycjach asortymentowych, w rozmiarach od 215/70R16 100T do 275/40R20 106V XL. Miejmy nadzieję, że wówczas poznamy dane, które każdy producent ogumienia musi umieścić na etykiecie.
Konstrukcja opony to kompromis między różnymi właściwościami, np. przyczepnością na mokrej lub na suchej nawierzchni i oporami ruchu oraz poziomem emitowanego hałasu. Jeśli zmniejszy się opory ruchu przez ograniczenie ilości lameli, pogorszy się przyczepność. Więcej lameli oznacza również wzrost poziomu hałasu. Żadna opona nie jest więc znakomita ani doskonała pod każdym względem.