Goodyear wprowadza nową oponę przeznaczoną dla aut klasy SUV: UltraGrip Performance SUV Gen-1.
Jak wynika z danych Motoring Research przybywa aut klasy SUV – w ubiegłym roku ich liczba aut wzrosła o 24% i po raz pierwszy był to najlepiej sprzedający się segment w Europie. W odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku Goodyear poszerzył rodzinę opon UltraGrip o UltraGrip Performance SUV Gen-1.
Opona uzyskała następujące wyniki w testach TÜV na hamowanie na mokrych, suchych, oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach:
• droga hamowania na mokrej nawierzchni krótsza o 1,9 m (wynik lepszy o 7%);
• droga hamowania na suchej nawierzchni krótsza o 2,3 m (wynik lepszy o 5%);
• parametry hamowania lepsze o 4% na oblodzonych nawierzchniach;
• parametry hamowania lepsze o 2% na zaśnieżonych nawierzchniach – drugi najlepszy wynik hamowania na śniegu spośród wszystkich testowanych opon.
Najważniejsze technologie i właściwości UltraGrip Performance SUV Gen-1:
• Samoblokujące się lamele i wzór bieżnika składają się na system 3D-BIS (3D Block Interlocking System), zapewniający lepszą równowagę między przyczepnością na suchych nawierzchniach, a osiągami na śniegu.
• Zoptymalizowany pod kątem SUV-ów układ lameli, ustawionych równolegle do krawędzi klocków w środkowej części bieżnika, poprawia przyczepność, hamowanie oraz trakcję na śniegu i oblodzonych drogach.
• Dzięki technologii ActiveGrip, optymalna, poszerzona powierzchnia styku z drogą zwiększa przyczepność i poprawia parametry hamowania.
• Wskaźnik TOP (Tread Optimal Performance) informuje kierowcę o rekomendowanym momencie wymiany opony na nową.
Przykładowe zastosowania opon UltraGrip Performance SUV Gen-1.