Na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie Brembo zaprezentowało nowy zacisk hamulcowy ECS wykonany w całości z aluminium, o podwójnej funkcji w jednym korpusie zacisku, innowacyjnym designie i rekordowo niskiej masie.
Oprócz bezkonkurencyjnie niskiej wagi, nowy zacisk ECS wyróżnia fakt, że łączy on w sobie funkcje hamulca serwisowego i parkingowego. A to dzięki opracowanemu przez Brembo siłownikowi. Technologia ta jest dodatkiem do istniejącej gamy produktów EPB (Electric Parking Brake) Brembo, w skład której wchodzą zacisk Brembo Extrema, dostępny na rynku już od kilku lat, oraz niezależny EP (Electric Parking). Jak zapewnia producent nowy zacisk ECS posiada doskonałe właściwości hamowania, zapewniając aktywację hamulca parkingowego w każdej temperaturze i w każdych warunkach, a to także dzięki nowemu materiałowi ciernemu.
Nowy zacisk Brembo posiada także proaktywną funkcję „hot-brake”: kiedy pojazd jest zaparkowany na wzniesieniu, oprogramowanie automatycznie aktywuje zacisk, chroniąc przed termiczną deformacją tarczy i klocków. Funkcja ta zapobiega staczaniu się samochodu zaparkowanemu na wzniesieniu, podczas wysokich temperatur.
Aluminium, którego użyto do produkcji zarówno obudowy zacisku, jak również jego wspornika, gwarantuje oszczędność 1,25 kg mas nieresorowanych w porównaniu z analogicznym żeliwnym zaciskiem pływającym. Całkowita redukcja wagi dla tylnej osi wynosi 2,5 kg.
Nowy zacisk ECS początkowo będzie dostępny w kolorze niebieskim, potem pojawią się wersje czarna oksydowana i pomarańczowa.
Pierwsze egzemplarze produktu opuściły linie produkcyjne Brembo w styczniu, aby trafić na pierwszy montaż do nowego Alpine A110.