Do warsztatów przyjeżdżają samochody nieużywane przez dłuższy czas. Warto wówczas sprawdzić opony, aby upewnić się, że klient może bezpiecznie poruszać się autem. Co zalecają eksperci Pirelli?
Zalecają oni w szczególności:
• wizualne sprawdzenie opon pod kątem zgrubień lub odkształceń spowodowanych dłuższą przerwą w jeździe,
• sprawdzanie ciśnienia w oponach, także w kole zapasowym,
• zużycie opon nie może przekraczać ustawowej granicy głębokości bieżnika 1,6 milimetra. W niektórych oponach umieszczony jest wskaźnik zużycia. Jest nim grzbiet gumy o wysokości 1,6 mm w jednym z głównych rowków opony, tuż nad oznaczeniem TWI umieszczonym na krawędzi ściany bocznej. Jeśli ścierająca się powierzchnia bieżnika zrównała się już z grzbietem znacznika TWI, oznacza to, że głębokość bieżnika przekroczyła ustawowe minimum,
• warto również zwrócić szczególną uwagę na wszelkie wyczuwalne wibracje podczas jazdy po długim okresie postoju samochodu. Jeśli nie znikną one po pierwszych kilku kilometrach, istnieje niebezpieczeństwo trwałego uszkodzenia opony i zalecana jest kontrola w warsztacie wulkanizacyjnym,
• zalecana jest również zmiana na opony letnie, chociaż w Polsce nie ma takiego nakazu prawnego.