Producent filtrów MANN+HUMMEL opracował nowy, wielofunkcyjny filtr paliwa do silników z zapłonem samoczynnym z układem common rail. Będzie on montowany w nowym, 2-litrowym silniku opracowanym przez koncerny PSA (Peugeot-Citroen) i Ford.
W celu separacji cząsteczek zanieczyszczeń oraz wody wykorzystano wielowarstwowe medium filtracyjne MULTIGRADE F_HE. Na dolnej pokrywie wkładu filtracyjnego osadzono element umożliwiający stałe odprowadzanie do układu dolotowego gromadzących się w filtrze pęcherzy gazowych. W filtrze umieszczono element grzejny o mocy 180 W, który w razie potrzeby podgrzewa olej napędowy. Możliwe jest również wyposażenie filtra w czujnik wody.
Wymianę bezmetalowego wkładu filrtracyjnego znacznie uproszczono – wystarczy otworzyć górną pokrywę filtra. Odpowietrzanie filtra po wymianie wkładu filtracyjnego można przeprowadzić za pomocą śruby odpowietrzającej.
Elementy filtra pracują poprawnie z olejem napędowym z udziałem do 30% biokomponentów.