Cena prądu w Polsce jest jedną z najwyższych w Unii Europejskiej, a nasz rząd nie dotuje pojazdów ekologicznych. Mimo to konsorcjum Klaster Green Stream zamierza wprowadzić na polski rynek samochody elektryczne.
Jak powiedział na konferencji prasowej prezes konsorcjum Tadeusz Walasek, auta elektryczne w ruchu miejskim są lepsze i tańsze w eksploatacji od konwencjonalnych. Na razie konsorcjum poszukuje nabywców, najchętniej flotowych, na następujące modele: 2-osobowy MyCar w cenie ok. 45 tys. zł oraz 4-osobowy Axam Mega (cena ok. 65 tys. zł) oraz elektrycznego Fiata Pandę.
Jak powiedział na konferencji prasowej prezes konsorcjum Tadeusz Walasek, auta elektryczne w ruchu miejskim są lepsze i tańsze w eksploatacji od konwencjonalnych. Na razie konsorcjum poszukuje nabywców, najchętniej flotowych, na następujące modele: 2-osobowy MyCar w cenie ok. 45 tys. zł oraz 4-osobowy Axam Mega (cena ok. 65 tys. zł) oraz elektrycznego Fiata Pandę.
Firma zajmuje się także przerabianiem pojazdów z napędem konwencjonalnym na elektryczny i deklaruje, że jest w stanie przerobić niemal każdy model. Dobór akumulatorów i silnika dokonywany jest indywidualnie w zależności od danego auta. Akumulatory można ładować z domowej instalacji elektrycznej 230 V. Po jazdach próbnych wydaje się, że najsprawniejszym autem jest Fiat Panda. Jednak dynamika jazdy wszystkich pojazdów jest wystarczająca do sprawnego poruszania się w ruchu miejskim.
Konsorcjum poszukuje do współpracy dystrybutorów aut elektrycznych oraz warsztatów, które mogą konwertować pojazdy ze spalinowych na elektryczne.
Konsorcjum poszukuje do współpracy dystrybutorów aut elektrycznych oraz warsztatów, które mogą konwertować pojazdy ze spalinowych na elektryczne.
Ryszard Polit