fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Rynek ogumienia

 W tym roku Continental obchodzi rocznicę 100-lecia obecności w Polsce. Z tej okazji nasz kraj odwiedził Nikolai Setzer (na zdjęciu), członek zarządu spółki Continental AG, który podczas konferencji prasowej stwierdził, że polski rynek traktowany jest jak rodzimy, niemiecki. To miłe stwierdzenie zapewne wynika z faktu, że nasz rynek opon dynamicznie się rozwija, w czym swój udział ma firma Continental. Nikolai Setzer poinformował, że w sierpniu koncern połączył dział opon do aut osobowych i ciężarowych. Zapowiedział też rozbudowę fabryk europejskich oraz zwiększenie produkcji w Chinach, Indiach i Brazylii. Na rok 2012 koncern ma pełen portfel zamówień, na razie nie widać więc oznak załamania rynku. Koncern będzie rozwijał gamę opon Continental SSR (typu run flat) i Conti Seal (odporna na przebicia).
Rynek wymiany opon do aut osobowych przedstawił Jerzy Mendala – dyrektor handlowy Continental Opony Polska. W ciągu 7 miesięcy tego roku sprzedano w Europie 138,6 mln. sztuk opon, to o 5,4% więcej niż przed rokiem. Pod względem wielkości sprzedaży nasz rynek znajduje się na 6. miejscu w Europie (za Niemcami, Francją, Włochami, Wielką Brytanią i Hiszpanią). W Polsce w tym okresie sprzedano 7,68 mln sztuk, o 16,3% więcej niż przed rokiem. W tej liczbie opon letnich sprzedano 5,24 mln sztuk, a zimowych – 2,44 mln sztuk. Najwięcej sprzedaje się opon 15”, następnie 14” i 13”. Zdaniem J. Mendali w 2011 r. zostanie sprzedanych 10,75 mln sztuk opon, o 7% więcej niż w ubiegłym. 

Sytuację na rynku opon ciężarowych w Polsce przedstawił Grzegorz Jeziak – kierownik działu opon ciężarowych. W Europie sprzedaż opon w 2010 r. w stosunku do 2009 r. zwiększyła się o 18,4%. W ciągu pierwszych 7 miesięcy tego roku sprzedaż wzrasta, chociaż w lipcu zanotowano niewielki spadek. W Polsce sprzedaż w 2010 r. w stosunku do 2009 r. zwiększyła się o 29,2%. W tym roku miesięczna sprzedaż jest stabilna i utrzymuje się na poziomie 70 tys. sztuk. Zdaniem G. Jeziaka w 2011 r. sprzedaż wyniesie ok. 900 tys. sztuk, gdy w 2010 r. – 783 tys. sztuk. W naszym kraju najwięcej sprzedaje się opon regionalnych (90,5%), budowlanych – 7,4%, miejskich – 1,8%, a zimowych – 0,3%. Największym powodzeniem cieszy się opona o rozmiarze 385/65%22.5 (naczepowa), następnie 315/80R22.5 i 315/70R22.5. Zauważa się wzrost sprzedaży opon tańszych marek, ale nie ma spadku sprzedaży opon marki Continental.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem