fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Mercedes podsumował rok

 „Mimo trudnej sytuacji na rynku motoryzacyjnym w Polsce, dział samochodów osobowych Mercedes-Benz Cars osiągnął bardzo dobrą sprzedaż, obejmując pozycję lidera w klasie premium” – powiedział na konferencji prasowej Jan Madeja, prezes Mercedes-Benz Polska.
W ubiegłym roku sprzedano 4862 egzemplarze Mercedesów i Smartów, co oznacza wzrost o 73% w stosunku do 2010 r. Najpopularniejszym modelem jest Klasa E (862 egzemplarzy), a następnie Klasa C i Klasa A. W 2012 r. pojawią się w sprzedaży nowe modele, m.in. SL, Klasa A, GLK, CLS, Smart fortwo electric drive i GL. Mercedes przystąpił więc do ofensywy, a nowe modele mają zachęcić nabywców do wybierania tej właśnie marki.
Duży sukces sprzedaży odniósł Mercedes w segmencie pojazdów dostawczych, których sprzedano 3756 sztuk. Firma utrzymała 3. miejsce na rynku w tym segmencie. Epokowym sukcesem było wygranie przetargu na sprzedaż 600 Sprinterów dla oddziałów prewencji policji. Ważnym elementem strategii firmy było otwarcie sieci Van Center, które są wyspecjalizowane w sprzedaży aut dostawczych. Z dużym zainteresowaniem klientów spotkała się również zmodyfikowana formuła leasingowa – „Lease and go”, zapewniająca kompleksową obsługę (jedna umowa dot. sprzedaży samochodu, serwisu oraz ubezpieczenia). 

W 2011 r. sprzedano też 2727 samochodów ciężarowych, a największy wzrost zanotowano w segmencie ciągników siodłowych – aż o 95,5%. Dzięki temu, udział firmy w rynku wzrósł do rekordowych 16%, dając jej w tej kategorii trzecie miejsce. Taką samą pozycję przy 15,1% udziałów firma zdobyła w segmencie ciężkich podwozi >16 t, których sprzedano 414 sztuk. Sprzedano też 138 Canterów. W 2011 r. rozwijano ofertę produktów serwisowych, jak: Service24h, MercedesServiceCard, MobilityGo, CharterWay, „Economy Service Van”. Obrót na częściach zamiennych był o 9% wyższy niż w 2010 r., przy czym największy wzrost zanotowano w sprzedaży części do samochodach ciężarowych – 11%.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem