Często zadajemy sobie pytanie, czym właściwie jest „konsulting” dla warsztatów. Definicja słowa mówi, że jest to zasięganie opinii u fachowców i specjalistów, udzielanie wskazówek, porad.
Konsulting stara się znaleźć rozwiązania dla wyzwań, jakie stają przed warsztatami. Zwiększające się koszty robocizny, energii i materiałów, spadające zyski, wyższe składki ubezpieczeniowe, zwiększające się wymagania klientów czy większa konkurencja na rynku w związku ze zmniejszonym wolumenem napraw, to tylko kilka powodów, dla których konsulting jest obecnie bardzo poszukiwaną usługą. Do tej pory najbardziej popularnym doradztwem była usługa o charakterze technicznym. Mówimy tutaj zarówno o doradztwie na temat technologii naprawy, informacji na temat grup produktowych, sposobie ich stosowania, jak i zarządzaniu kolorystyką. Każdy pracownik warsztatu spotkał się również z oprogramowaniem przeznaczonym do efektywnego i skutecznego zarządzania warsztatem. Ale czym jest konsulting XXI wieku?
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 10/2012