Grupa Volkswagena długo „broniła się” przed wprowadzeniem filtra cząstek stałych w swoich samochodach. Jednak ze względu na normy czystości spalin filtr DPF montowany jest również w pojazdach tego producenta. Jak powszechnie wiadomo filtr ten może przysporzyć wiele problemów.
Podczas wykonywania procesu regeneracji filtra cząstek stałych należy bezwzględnie przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Regeneracja na postoju nie może odbywać się w pobliżu elementów łatwopalnych, cały czas należy obserwować parametry pracy silnika, aby nie doszło do jego uszkodzenia. Jazdę regeneracyjną powinny wykonywać dwie osoby, jedna powinna kierować pojazdem, druga − obsługiwać urządzenie diagnostyczne. W artykule przedstawiono procedurę obsługi filtra DPF przy pomocy oprogramowania VCDS, jednego z najbardziej rozpowszechnionych testerów Grupy VAG.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 10/2012