Poniższy artykuł opisujący tarcze hamulcowe jest kontynuacją prezentacji klocków hamulcowych z poprzedniego numeru naszego czasopisma. Okazuje się, że producenci tarcz nie powiedzieli jeszcze ostatniego słowa.
Tarcze hamulcowe to elementy odlewane, wykonane bardzo często z żeliwa szarego z grafitem płatkowym. Na jakość tarczy hamulcowej, oprócz jej konstrukcji, mają wpływ: skład żeliwa, dokładność wykonania odlewu oraz dokładność obróbki − różnice w grubości tarcz (dla TRW – 0,012 mm), tolerancja wykończenia i wykonanie otworów. W niektórych konstrukcjach układu hamulcowego wymagane są wyższe niż zazwyczaj obciążenia mechaniczno-termiczne, wówczas lepiej sprawdzają się tarcze wykonane z żeliwa wysokowęglowego. Dobierając tarcze do samochodu, warto wziąć pod uwagę powyższe czynniki.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 10/2012