Elektrohydrauliczny system hamulcowy SBC (Sensotronic Brake System) stosowany przez Mercedesa-Benza ma inną budowę niż tradycyjny. W związku z tym, inna jest też obsługa tego systemu.
W tradycyjnym układzie hamulcowym ciśnienie płynu hamulcowego wytwarzane jest przez naciśnięcie na pedał hamulca połączonego z pompą hamulcową. W systemie SBC występuje przetwornik (symulator) pedału hamulca połączony z pompą, ale utrzymuje ona stałe ciśnienie płynu hamulcowego. Siłę hamowania dla każdego koła oddzielnie ustala elektroniczny sterownik, a elementem wykonawczym jest hydrauliczna pompa rozdzielająca.
Taka budowa umożliwia integrację wszystkich systemów wspomagających proces hamowania, jak: ABS, BAS czy ESP. Pierwszy taki system wprowadzono do produkcji w 2001 r. w Mercedesie SLR 230, potem w klasie E. Był to pierwszy system hamulcowy, który miał spełniać kryteria układu brake-by-wire. Ze względu na zawodność systemu inni producenci pojazdów nie zdecydowali się na jego wprowadzenie.
Więcej na ten temat przeczytają Państwo w „Auto Moto Serwisie” nr 11/2012