fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

TRW WSKAZUJE TRENDY ROZWOJU W DZIEDZINIE ELEKTRONIKI POJAZDOWEJ

Livonia, Michigan, 10 stycznia 2013 - W świetle nieustającego nacisku ze strony ustawodawców i organów konsumenckich na wzbogacanie wyposażenia pojazdów o aktywne systemy bezpieczeństwa, TRW Automotive przewiduje w najbliższym czasie pojawienie się następujących tendencji w dziedzinie elektroniki:

 

 

 

Ukierunkowanie przemysłu na technologie zapobiegania kolizjom

Koncentrację na polu przystępnych systemów radarowych i kamer

Zwiększenie zapotrzebowania na systemy o „otwartej architekturze”

,,Elektronika pojazdowa stanowi obecnie najszybciej rozwijający się obszar w dziedzinie motoryzacji. Badania przeprowadzone dla przemysłu motoryzacyjnego wykazują, że aż 40 do 50 procent wartości pojazdu stanowią dziś koszty generowane przez rozwiązania elektroniczne, w porównaniu do jedynie 20 procent sprzed dziesięciu lat”, powiedział Peter Lake, wiceprezes działu sprzedaży i rozwoju biznesu TRW.

,,Przemysł nabiera dziś rozpędu. Organizacje takie jak Światowa Organizacja Zdrowia czy Komisja Europejska wyznaczyły sobie ambitny cel, aby do roku 2020 znacznie zmniejszyć liczbę śmiertelnych ofiar wypadków drogowych na świecie. W myśl tej idei, programy ocen nowych samochodów (NCAPs), w tym Euro NCAP, rewidują swoje standardy oceniania, w celu promowania i nagradzania producentów pojazdów oferujących rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo. Jednym z najważniejszych kryteriów oceny nowego systemu staną się technologie zapobiegania kolizji, które znacząco wpłyną na zwiększenie ilości elektronicznych rozwiązań instalowanych w nowych pojazdach.”

TRW jest zdania, że wraz z naciskiem kładzionym na stosowanie systemów wspomagania kierowcy (DAS – ang. Driver Assist Systems),  optymalizacja kosztów stanie się ważnym tematem, zarówno dla producentów pojazdów jak i dostawców wyposażenia. Wychodząc naprzeciw rosnącemu zapotrzebowaniu na technologie video i radarowe, TRW prowadzi współpracę ze swoimi klientami w celu opracowania zaawansowanych technologii bezpieczeństwa, dostępnych w dogodnych cenach.

,,TRW może poszczycić się opracowaniem wielu przystępnych systemów bezpieczeństwa, w tym systemów poduszek powietrznych i kontroli poślizgu. Takie osiągnięcie możliwe jest dzięki wnikliwej analizie rozwoju technologicznego produktów już na etapie powstawania ich projektu. To właśnie przewidywanie postępu technicznego, jak i usprawnienie procesów produkcyjnych pozwala nam zaprezentować najwyższe jakościowo produkty w najprzystępniejszej na rynku cenie”, dodaje dr Hans-Gerd Krekels, dyrektor ds. inżynierii w Global Integrated Electronics.

Co więcej, TRW widzi wyraźne ukierunkowanie w stronę otwartej architektury systemów, sprzyjającej opanowaniu rosnącej złożoności elektroniki pojazdowej. TRW jest liderem w tej dziedzinie i w tym roku rozpocznie produkcję swoich systemów SDE (Safety Domain ECU) - technologii wychodzącej naprzeciw tym oczekiwaniom, u jednego z największych europejskich producentów pojazdów.

,,Ważnym aspektem jest to, że nasz system SDE może być zintegrowany z oprogramowaniem innych producentów pojazdów. Nawet bez znajomości kodów, jesteśmy w stanie zintegrować oprogramowanie w ,,otwartej architekturze” systemu wewnątrz kontrolera. Producenci pojazdów coraz częściej tworzą swoje własne oprogramowania, oczekując od dostawców ich integracji nie tylko z oferowanymi aktywnymi systemami bezpieczeństwa, ale również z poduszkami powietrznymi, układem kierowniczym i hamulcowym. Znaczny ruch na tym polu pozwala nam spodziewać się nagłego rozwoju tej dziedzinie”, mówi Krekels.

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem