Z badania rynku olejowego przeprowadzonego na próbie 1007 właścicieli i użytkowników samochodów osobowych wynika, że mechanicy niezbyt często polecają swoim klientom stosowanie konkretnej marki oleju silnikowego. Jeśli już łamią tę zasadę, najchętniej rekomendują olej Castrol. Oleje tej firmy są także rekomendowane m.in. przez Volkswagena, BMW, Hondę, Forda i Volvo.
Kluczowe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: porada mechanika (25%), cena (22%) oraz zalecenie/instrukcja producenta samochodu (15%). Z doradztwem wyboru oleju ze strony mechaników spotkało się tylko 15% ankietowanych. Aż 88,1% skorzystało z ich rady. Wśród osób, które rozważają zmianę marki używanego oleju, największy odsetek planuje wybrać Castrol i Mobil (obie marki wskazało po 25,5% ankietowanych). Castrol jest także wskazywany najczęściej, jeśli chodzi o dostępność oleju w warsztatach. Z badania wynika, że najpopularniejszym olejem w Polsce jest Castrol Magnatec 10W-40 – ten olej kupiło 6,5% pytanych.
Castrol zanotował w minionym roku największy wzrost udziału w rynku (3,2%) wśród wszystkich producentów olejów silnikowych, dzięki czemu awansował na drugie miejsce pod względem najczęściej wybieranych olejów silnikowych w Polsce. Firma ma obecnie udział w krajowym rynku na poziomie 26%. Najważniejszymi konkurentami Castrola są Mobil (26,5%) i Lotos (24,1%).