fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Badanie rynku olejowego

Z badania rynku olejowego przeprowadzonego na próbie 1007 właścicieli i użytkowników samochodów osobowych wynika, że mechanicy niezbyt często polecają swoim klientom stosowanie konkretnej marki oleju silnikowego. Jeśli już łamią tę zasadę, najchętniej rekomendują olej Castrol. Oleje tej firmy są także rekomendowane m.in. przez Volkswagena, BMW, Hondę, Forda i Volvo. 

Kluczowe znaczenie przy wyborze marki oleju silnikowego mają trzy elementy: porada mechanika (25%), cena (22%) oraz zalecenie/instrukcja producenta samochodu (15%). Z doradztwem wyboru oleju ze strony mechaników spotkało się tylko 15% ankietowanych. Aż 88,1% skorzystało z ich rady. Wśród osób, które rozważają zmianę marki używanego oleju, największy odsetek planuje wybrać Castrol i Mobil (obie marki wskazało po 25,5% ankietowanych). Castrol jest także wskazywany najczęściej, jeśli chodzi o dostępność oleju w warsztatach. Z badania wynika, że najpopularniejszym olejem w Polsce jest Castrol Magnatec 10W-40 – ten olej kupiło 6,5% pytanych.
Castrol zanotował w minionym roku największy wzrost udziału w rynku (3,2%) wśród wszystkich producentów olejów silnikowych, dzięki czemu awansował na drugie miejsce pod względem najczęściej wybieranych olejów silnikowych w Polsce. Firma ma obecnie udział w krajowym rynku na poziomie 26%. Najważniejszymi konkurentami Castrola są Mobil (26,5%) i Lotos (24,1%).

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem