„W roku 2013 priorytetem dla Grupy Bosch w Polsce jest utrzymanie silnej pozycji na rynku pomimo niesprzyjających warunków ekonomicznych. Planujemy to osiągnąć przez lepszą penetrację rynku, szczególnie sektora produkcyjnego, i poszukiwanie nowych kanałów dystrybucji. Będziemy również uzupełniać naszą ofertę produktową o nowe usługi i wsparcie techniczne, tak aby była ona jeszcze bardziej kompleksowa” – powiedziała na konferencji prasowej Krystyna Boczkowska, prezes zarządu Robert Bosch.
Na konferencji podano też wyniki finansowe Grupy Bosch na świecie. W 2012 r. obroty koncernu w skali globalnej wzrosły o 1,9% do poziomu 52,5 miliarda euro, ale były niższe od oczekiwanych. Zysk z działalności operacyjnej (EBIT) wyniósł 2,5%.
Krystyna Boczkowska, prezes zarządu Robert Bosch
Obrót Grupy Bosch w Polsce w 2012 r. wzrósł o prawie 9%, do 793 mln euro, wliczając dostawy do spółek Boscha poza granicami kraju. Sprzedaż Grupy na polskim rynku obniżyła się jednak do 753 mln euro, głównie z powodu osłabienia koniunktury gospodarczej. Było to spowodowane przede wszystkim zmniejszeniem sprzedaży bezpośredniej Boscha do producentów samochodów w Polsce z uwagi na znaczący spadek produkcji. Natomiast dział części samochodowych osiągnął w ubiegłym roku dwucyfrowy wzrost obrotów, co jest spowodowane głównie popytem na rynku aftermarketowym. Planuje się rozszerzanie sieci 400 autoryzowanych warsztatów samochodowych Bosch Car Service.
Znakomicie rozwija się też fabryka układów hamulcowych w Mirkowie pod Wrocławiem. W 2012 r. zwiększono produkcję układów wspomagania siły hamowania (power booster) o 18%, do 1,3 mln sztuk, nie licząc dostaw dla rynku części zamiennych. Odbiorcami produktów są: BMW, Fiat, Suzuki, Toyota, Peugeot, Citröen, Renault, Nissan i Opel. W ubiegłym roku uruchomiono ośrodek badawczo-rozwojowy oraz prototypownię. Jesienią rozpocznie się produkcja aluminiowego układu Krystyna Boczkowska, prezes zarządu Robert Bosch wspomagania siły hamowania i 14 nowych produktów.