Mercedes-Benz wprowadził do produkcji nową, 9-biegową, automatyczną skrzynię przekładniową 9G-Tronic, która przenosi moment obrotowy do 1000 Nm. To tradycyjna przekładnia z przekładnią hydrokinetyczną i czterema zestawami przekładni planetarnych oraz sześcioma elementami sprzęgającymi. Trzy czujniki prędkości monitorują pracę przekładni i zbierają dane potrzebne do efektywnej zmiany przełożeń. W rezultacie możliwe jest bezpośrednie „przeskoczenie” kilku biegów podczas przyspieszania lub hamowania, gdy tylko wymagają tego warunki jazdy. Aby zapewnić skuteczne smarowanie olejem syntetycznym, nową konstrukcję zaopatrzono w dwie pompy. Mniejsza, mechaniczna pompa główna zlokalizowana jest obok głównego wałka i napędzana łańcuchem. Współpracuje ona z osobną pompą, sterowaną elektrycznie. Taka budowa pozwala aktywnie kontrolować przepływ oleju i płynu chłodniczego, a jednocześnie umożliwia zastosowanie systemu start/stop.