fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Boost Recuperation System

2013-11-10-1Bosch opracował układ Boost Recuperation System, który umożliwił stosowanie technologii hybrydowej także w samochodach klasy kompaktowej. Oprócz mocniejszego alternatora system składa się z odpowiedniego akumulatora litowo-jonowego gromadzącego energię 0,25 kWh oraz sieci pokładowej o napięciu 48 V. Napęd firmy Bosch łączy 4 funkcje w ramach jednego systemu: rekuperację, wspomaganie momentu obrotowego oraz funkcję Start-Stop i funkcję jazdy siłą rozpędu przy wyłączonym silniku (tzw. tryb żeglowania). Oszczędność paliwa uzyskiwana dzięki hybrydyzacji napędu wynosi do 15%. W warunkach codziennej eksploatacji, z wykorzystaniem trybu żeglowania możliwa jest dodatkowa redukcja zużycia o 10%. Energia odzyskiwana w procesie hamowania jest szybko i efektywnie przekazywana do akumulatora litowo- jonowego za pośrednictwem sieci 48 V. W razie potrzeby energia ta jest wykorzystywana przez alternator, który pełni funkcję silnika wspomagającego.

Sto lat temu, w 1913 r., Bosch wprowadził na rynek pierwsze prądnice wraz z reflektorami, regulatorem i akumulatorem.

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem