Carlos Tavares, prezes PSA Peugeot Citroën, przedstawił plan działań na lata 2014–2018 w celu zapewnienia szybszej poprawy kondycji finansowej koncernu. Plan wyznacza cele operacyjne:
- rozwój marki DS jako pełnoprawnej marki premium, przy jednoczesnej zmianie pozycjonowania marek Citroën i Peugeot;
- gama modeli Grupy zostanie sprowadzona do 26 modeli w 2020 r. przy zwiększeniu rentowności i lepszym wykorzystaniu platform i podzespołów na całym świecie;
- rentowny wzrost na rynkach pozaeuropejskich – w Chinach (współpracy z koncernem Dongfeng), Rosji, Ameryce Południowej i Afryce;
- modernizację zakładów produkcyjnych.
Peugeot, w swojej ponad 100-letniej historii, prowadził stabilną politykę finansową, w czym pomagały udane modele pojazdów. Natomiast firma Citroën, szczególnie pod koniec życia Andre Citroëna, przeżywała chwile niestabilności finansowej, chociaż pod względem technicznym była bardzo nowatorska.
Fot. Citroën