Koncern w pierwszych sześciu miesiącach roku obrotowego 2016/2017 (od 1 czerwca 2016 r. do 30 listopada 2016 r.) odnotował wzrost sprzedaży i zysków. Sprzedaż wzrosła o 1,2 proc. do poziomu 3,2 mld euro.
Sprzedaż firmy skorygowana o wahania kursowe i sprzedanie segmentu oświetlenia ulicznego i przemysłowego wzrosła o 2,4 proc. Skorygowany zysk operacyjny (EBIT) wzrósł o 4,9 proc. (do 268 mln euro, w roku poprzednim wyniósł 256 mln euro). Skorygowana marża EBIT wzrosła o 0,3 pkt. Proc. do poziomu 8,4 (w zeszłym roku 7,7 proc.).
– Nasze główne wzrosty pochodzą szczególnie z operacji realizowanych w fabrykach na rynkach Europy Wschodniej. Hella zwiększyła sprzedaż zwłaszcza na rynku wtórnym (IAM) – komentuje dr Rolf Breidenbach, prezes zarządu Helli.
Koncern spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży oraz skorygowania zysku z działalności operacyjnej w roku obrotowym 2016/2017.