Grupa Auto Partner, importer i dystrybutor części samochodowych, wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 705,4 mln zł wobec 518,6 mln zł rok wcześniej, co oznacza wzrost o 36% r./r. – poinformowano na konferencji prasowej.
W 2016 r. r w Polsce Grupa odnotowała 30% wzrost sprzedaży (do 548,1 mln z 422,8 mln zł), a na rynkach eksportowych 63% wzrost (do 156,6 mln zł z 95,8 mln zł). Grupa dostarcza swoje produkty na rynki zagraniczne, m.in. takie jak: Czechy, Słowacja, Austria, Łotwa, Litwa, Ukraina, Austria, Niemcy, Węgry.
Na zdecydowaną poprawę wyników finansowych w 2016 r. wobec 2015 r. wpływ miały przede wszystkim: rozbudowa sieci filii, rozszerzenie asortymentu oferowanych produktów, w tym wprowadzenie dwóch marek własnych, oraz dobra sytuacja rynkowa. Sprzedaż marek własnych w 2016 r. wzrosła o 30% (wartościowo o 30,6 mln zł). Grupa w 2016 r. rozpoczęła realizację założonych projektów strategicznych z wykorzystaniem środków pozyskanych z pierwszej emisji nowych akcji, przeprowadzonej przez Spółkę w 2016 r. oraz środków własnych. Na realizację projektów strategicznych w 2016 r. Grupa przeznaczyła 49,5 mln zł. Łączne planowane wydatki na ww. projekty szacowane są na 71,6 mln zł w okresie około dwóch lat, począwszy od debiutu giełdowego.
Głównym odbiorcą produktów Grupy są warsztaty samochodowe, które w 2016 r. generowały 64,2% przychodów Grupy (351,6 mln zł) wobec 62,6% (264,8 mln zł) rok wcześniej. Ważnym wydarzeniem 2016 r. było przystąpienie Grupy do międzynarodowej grupy zakupowej GlobalOne. Członkostwo to umożliwiło Auto Partnerowi dostęp do oferty kluczowych dostawców sektora części zamiennych. Pierwszym z nich jest TRW. W 2016 r. Grupa znacznie rozbudowała ofertę, wprowadzając dwie nowe marki własne oraz rozszerzając asortyment o osiem nowych marek i linii dla samochodów osobowych (w tym takie marki, jak: Ajusa, Blueprint, Rymec, Triscan) i motocykli.
Auto Partner konsekwentnie realizuje plan rozbudowy sieci dystrybucji. W 2016 r. Grupa zwiększyła sieć filii o 13 nowych oddziałów, do 71 filii. W tym okresie także dynamicznie rozwinęła ogólnopolską sieć niezależnych warsztatów MaXserwis: o 35. Na koniec marca 2017 r. sieć liczyła 60 warsztatów. W ramach pomocy warsztatom sieciowym uruchomiono aplikację na smartfony maXserwis, za pomocą której klienci m.in. mogą umawiać się na wizyty w warsztacie, czy wyszukać najbliższy warsztat.
W 2016 r. powiększono o ok. 12 tys. m kw. powierzchnię magazynową w Bieruniu oraz uruchomiono nowe centrum logistyczno-magazynowego w Pruszkowie (o pow. 7 tys. m kw.). Otwarcie magazynu w Pruszkowie jest planowane na kwiecień 2017 r. Łączna powierzchnia magazynowa Grupy uwzględniająca nowe powierzchnie wyniesie ok. 74 tys. m kw.
– Rośniemy szybciej niż rynek. Ostatni rok to okres dynamicznego rozwoju Grupy. Pozyskany w ramach IPO kapitał pozwolił nam istotnie zwiększyć tempo rozwoju. Zwiększyliśmy znacznie skalę działalności zarówno na rodzimym rynku jak i za granicą, odnotowując dwucyfrowe wzrosty sprzedaży – powiedział Aleksander Górecki, prezes zarządu firmy Auto Partner.
Jak się dowiedzieliśmy, Grupa nie zamierza wchodzić w rynek pojazdów użytkowych.