Programowanie sterowników w samochodach marki Mazda jest możliwe za pośrednictwem uniwersalnych interfejsow diagnostycznych z funkcją PassThru, ale do diagnozowania potrzebny jest oryginalny tester Mazda M-MDS. To podobna sytuacja jak w przypadku opisywanego w poprzednim wydaniu Mitsubishi.
Dostęp do portalu Mazdy Europe jest nieco skomplikowany i wymaga korespondencji mailowej z firmą, która w imieniu Mazdy sprzedaje dostęp do oprogramowania umożliwiającego programowanie sterowników. Wszystko to trwa kilka dni. W celu programowania sterowników można użyć oryginalnego testera Mazdy lub testera uniwersalnego z funkcją PassThru (np. KTS) z oprogramowaniem diagnostycznym Mazda Euro 5 dostępnego za pośrednictwem sklepu SST-Webshop. To firma, która dla Mazdy prowadzi sprzedaż części i oprogramowania. Dostęp do oprogramowania jest płatny. Do diagnozowania pojazdu służy oryginalny tester Mazdy M-MDS. Mazda Europe zapewnia niezależnym warsztatom bezpłatny dostęp do elektronicznego rejestru przeglądów okresowych (DSR). W rejestrze tym od 2006 r. przechowywana jest historia obsługi serwisowej pojazdów. Warsztat niezależny ma również możliwość aktualizacji historii serwisowej po wykonaniu przeglądu okresowego lub dodatkowej usługi technicznej.
Trzeba zapłacić za dostęp do elektronicznej informacji serwisowej zawierającej, m.in. schematy elektryczne, dane techniczne, literaturę warsztatową oraz za dostęp do elektronicznego systemu wsparcia produktu, jak: techniczne biuletyny serwisowe, sugerowane czasy napraw, dostęp do działu wsparcia technicznego. Pojazd marki Mazda połączyliśmy przewodowo przez złącze diagnostyczne ODB z interfejsem diagnostycznym Bosch KTS 590, który również przewodem połączyliśmy z urządzeniem Bosch DCU 220 (zastępuje komputer) mającym dostęp do internetu. Korzystaliśmy też z ładowarki Bosch BAT 690 zasilającej pojazd.
Wpisujemy w wyszukiwarkę Mazda MAPPS i otwieramy stronę: https://mapps.mazdaeur.com.
Pełna procedura została opisana w wydaniu 5/2019 „Auto Moto Serwisu”