fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

W numerze 2/2023

Czas pędzi nieubłagalnie a wraz czasem zmieniają się moda, ludzie i technologie, a nawet kolory. Na naszej okładce znajdziecie Państwo najmodniejszy w motoryzacji kolor tego sezonu – Viva Magenta! Bardzo twarzowy, przyciągający wzrok, a na pewno widoczny na drodze. Wymogi europejskie i światowe w zakresie ochrony środowiska już mobilizują cały świat motoryzacyjny do wprowadzania nowych rozwiązań i technologii.

Zmieniający się świat motoryzacji (elektryfikacja), w ciągu kilkunastu, a na pewno kilkudziesięciu lat wymusi na warsztatach mechanicznych zmianę charakterystyki pracy – będzie coraz mniej smarów a coraz więcej elektroniki. Już chodzą pogłoski, że producenci pojazdów elektrycznych, poprzez różnego rodzaju zabezpieczenia informatyczne będą blokowali możliwość dokonywania przeglądów pojazdów elektrycznych poza stacjami ASO. Dlatego też część warsztatów mechanicznych, które nie są warsztatami autoryzowanymi dołączy albo rozwinie w swoim portfolio dział napraw blacharsko-lakierniczych i likwidację szkód. Auto Moto Serwis chce wesprzeć warsztaty w tych przemianach, dlatego redakcja zdecydowała się na cykl publikacji, przedstawiających procedury likwidacji szkód i przedstawienie nowych technologii napraw blacharsko – lakierniczych.

Mam nadzieję, że producenci aut szybko znajdą jakieś cudowne rozwiązania, które spowodują, że silniki spalinowe nie odejdą tak szybko do historii i jeszcze będzie nam dane usłyszeć pomruki silnika v8 lub v10 w pojazdach, które będą bardziej ekologiczne a ich produkcja oraz utylizacja będzie łatwiejsza i bardziej przyjazna środowisku.

W obecnym numerze kontynuujemy i będziemy kontynuować w przyszłych wydaniach tak bardzo ceniony przez naszych czytelników cykl artykułów „Czego nie powie Ci diagnoskop” i „ Z najnowszej historii motoryzacji” autorstwa Pana Wojciecha Sobieraja oraz artykuły Pana Piotra Kowalskiego przedstawiające tematykę pojazdów elektrycznych, komponentów oraz ich serwisem „Elektryki w Warsztacie”.

Zachęcam naszych czytelników do aktywnego tworzenia naszego czasopisma. Zagadnie, o których chcieliby Państwo przeczytać na łamach Auto Moto Serwisu proszę przesyłać na adres e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. z tytułem „Propozycja tematu”. Zapraszam do zapoznania się z drugim numerem Auto Moto Serwis w 2023 roku. Mam nadzieję że materiały zawarte w tym numerze będą dla Państwa przydatne i ciekawe.

Miłej lektury!

 

Szymon Kardasz

redaktor naczelny

 

 

NOWOŚCI

2 Mercedes-Benz i Google łączą siły, aby stworzyć nawigację nowej generacji 2 Sklep z aplikacjami w systemie Audi MMI 3 Opony letnie Vredestein Ultrac wybrane przez BMW Group do zupełnie nowego, kompaktowego SUV-a BMW X1 4 Automatyzacja rutynowych czynności i inteligentne filtrowanie obrazu w nowej Klasie E 5 Zakaz aut spalinowych nie jest przesądzony. Niemcy chcą zablokować zmiany 6 Nowe oleje Mobil do przekładni Automatycznych 6 Ulepszony i uaktualniony: światowa premiera nowego Volkswagena ID.3

 

 Z ŻYCIA BRANŻY

8 Zmieniając stare w nowe: projekt MaterialLoop bada potencjał wykorzystania pojazdów wycofanych z eksploatacji w gospodarce cyrkularnej 9 EV Klub Polska oraz GreenWay Polska obniżają ceny ładowania 10 285 nowych referencji w sportowej linii BILSTEIN B12 11 Nissan przyspiesza strategię elektryfikacji 11 Zasięg samochodów elektrycznych zimą: jak zminimalizować jego spadek? 12 Wodorowe taksówki Toyoty w Hamburgu. Nowa flota 25 bezemisyjnych sedanów Mirai 13 Volvo otworzy Centrum Technologiczne (Tech Hub) w KRAKOWIE. Start do końca roku 14 Klocki hamulcowe FERODO w technologii FUSE+ 15 Zakup auta za średnią płacę miesięczną – to możliwe. Ponad 600 aut na rynku wtórnym w cenie przeciętnego wynagrodzenia 16 Firmy inwestują w Polsce miliardy

PRAKTYKA WARSZTATOWA

18 Czego nie powie ci diagnoskop – systemy ograniczania emisji spalin, silniki benzynowe cz.1 22 Elektryki w serwisie 24 Czy kontrola geometrii zawieszenia po wymianie amortyzatorów jest konieczna? 25 Tylne czujniki parkowania, a hak holowniczy – poradnik Steinhof 26 Krzywe tarcze? Nie tylko! Irytujące drgania

 

STREFA SZEFA

28 Nie samymi naprawami mechanicznymi żyje warsztat. Szkody komunikacyjne. 30 Ruszyły studia „Nowa Mobilność” na Politechnice Warszawskiej 31 Wskazówki Trenerjazdy.pl: jak bezpiecznie jeździć samochodem w nocy

  

NAPĘDY HYBRYDOWE I ALTERNATYWNE

33 Z najnowszej historii motoryzacji: Toyota Prius THS-II cz. 4

  

AUTO MOTO HOBBY

38 Odkryj nowy wszechświat: Mercedes-Benz i Moncler prezentują PROJEKT MONDO G 39 Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 testowana przez kierowców Formuły 1

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem