Drodzy Czytelnicy, Do Waszych rąk oddajemy pierwszy w tym roku numer magazynu Auto Moto Serwis. Zaczynamy go od nowości. Jedną z nich jest cykl artykułów – nie tylko dla profesjonalistów, lecz także dla młodszych Czytelników. Domyślam się, że Czytelnikami AMS są nie tylko fachowcy z branży motoryzacyjno-warsztatowej, lecz także młodzi przyszli mechanicy i inżynierowie branży samochodowej. Z myślą o nich powstał cykl „Nasza klasa”, której autorem jest znany i ceniony ekspert motoryzacyjny Wojciech Sobieraj. Będzie to cykl felietonów właśnie dla młodzieży, która wiąże swoją przyszłość z branżą samochodową. Za cel stawiamy sobie inspirowanie i motywowanie młodych ludzi, pokazując ciekawe, pozytywne, a niekiedy też negatywne strony branży samochodowej z dystansem, który tak doceniają młodzi ludzie. „Nasza Klasa” to nie jedyna nowość, którą proponujemy w tym roku. W ramach kolejnego cyklu w bieżącym numerze debiutuje artykuł „Usterka czy cecha?”. Z humorem opisujemy w nim problemy z pojazdami, jakie napotykają Wasi i nasi klienci. Gorąco zachęcam do przekazywania redakcji swoich doświadczeń w tym zakresie. Obiecuję, że najciekawsze „przygody” z usterkami i klientami opublikujemy na łamach naszego czasopisma. Tak jak w latach ubiegłych, także i w tym roku zaprezentujemy ciekawe nowości z branży motoryzacyjnej oraz sposoby naprawiania usterek mechanicznych pojazdów. W najbliższych wydaniach AMS planujemy prezentację najnowszych metod napraw blacharsko-lakierniczych, a także podpowiemy, jak rozwiązać problemy związane z likwidacją szkód komunikacyjnych. Z pewnością nie zabraknie testów najnowszych pojazdów, które pojawią się w sprzedaży w tym roku. Sprawdzianom poddamy również pojazdy używane, gdyż na rynku wtórnym rośnie oferta samochodów dla firm i użytkowników prywatnych. Będą to samochody kilku- i kilkunastoletnie, które są bliskie sercu wielu Czytelników, a które można spotkać na ulicach polskich miast i miasteczek. Zachęcam do zapoznania się z bieżącym numerem AMS oraz współtworzenie czasopisma przez zgłaszanie (na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) propozycji tematów do poruszenia. Życzę Czytelnikom i ich Rodzinom zdrowia oraz wszelkiej pomyślności w 2024 roku. Serdecznie pozdrawiam.
redaktor naczelny
Szymon Kardasz
2 Kia przedstawia strategię PBV, która wykracza poza mobilność
5 Nowe elektryczne kompakty Mercedesa o większym zasięgu
6 X-Trail Mountain Rescue z napędem e 4ORCE trafia na stoki narciarskie
7 Kolejny etap zautomatyzowanej mobilności
8 Oferta aut z napędem na obie osie na rynku wtórnym
8 Automatyczne parkowanie: wygodniejsze, bardziej dostępne i tańsze
9 Światowa premiera z okazji 50-lecia Golfa
11 Goodyear i TDK rozwijają technologie inteligentnych opon
11 Luksusowe auta w grupie największego ryzyka
12 Prywatny import samochodów – branża podwyższonego ryzyka
13 Ryzyko monopolizacji w motoryzacji – branża czeka na ruch KE
14 Rok 2023 w polskiej elektromobilności
16 Stacje Kontroli Pojazdów na krawędzi. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów
PRAKTYKA WARSZTATOWA
17 Czego nie powie ci diagnoskop. Układy peryferyjne: obwód chłodzenia – cz. 1
21 Zimowe ładowanie akumulatora w samochodzie – 5 błędów, które mogą nas słono kosztować
22 Usterka czy cecha? – cz. 1
23 Nasza klasa – cz. 1 Diagnostyka klienta
24 Filtry PZL Filters a paliwo E10
25 Czym jest uciąg samochodu? – poradnik Steinhof
26 Naprawa lakierów matowych – wskazówki od marki Spies Hecker
28 Płyn hydrauliczny do amortyzatorów KYB
NAPĘDY HYBRYDOWE I ALTERNATYWNE
29 Z najnowszej historii motoryzacji: Peugeot 3008 HY4, cz. 4
PRODUKTY
33 Booster sposobem na mróz
34 Zadbaj o oświetlenie!
STREFA SZEFA
36 Pytania o opony – najczęściej zadawane przez Polaków
37 Czy auta elektryczne i hybrydowe nadają się do holowania przyczep? Poradnik Steinhof
39 Mazda jedzie nie z prądem, lecz pod prąd