fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

W numerze 1/2024

Drodzy Czytelnicy, Do Waszych rąk oddajemy pierwszy w tym roku numer magazynu Auto Moto Serwis. Zaczynamy go od nowości. Jedną z nich jest cykl artykułów – nie tylko dla profesjonalistów, lecz także dla młodszych Czytelników. Domyślam się, że Czytelnikami AMS są nie tylko fachowcy z branży motoryzacyjno-warsztatowej, lecz także młodzi przyszli mechanicy i inżynierowie branży samochodowej. Z myślą o nich powstał cykl „Nasza klasa”, której autorem jest znany i ceniony ekspert motoryzacyjny Wojciech Sobieraj. Będzie to cykl felietonów właśnie dla młodzieży, która wiąże swoją przyszłość z branżą samochodową. Za cel stawiamy sobie inspirowanie i motywowanie młodych ludzi, pokazując ciekawe, pozytywne, a niekiedy też negatywne strony branży samochodowej z dystansem, który tak doceniają młodzi ludzie. „Nasza Klasa” to nie jedyna nowość, którą proponujemy w tym roku. W ramach kolejnego cyklu w bieżącym numerze debiutuje artykuł „Usterka czy cecha?”. Z humorem opisujemy w nim problemy z pojazdami, jakie napotykają Wasi i nasi klienci. Gorąco zachęcam do przekazywania redakcji swoich doświadczeń w tym zakresie. Obiecuję, że najciekawsze „przygody” z usterkami i klientami opublikujemy na łamach naszego czasopisma. Tak jak w latach ubiegłych, także i w tym roku zaprezentujemy ciekawe nowości z branży motoryzacyjnej oraz sposoby naprawiania usterek mechanicznych pojazdów. W najbliższych wydaniach AMS planujemy prezentację najnowszych metod napraw blacharsko-lakierniczych, a także podpowiemy, jak rozwiązać problemy związane z likwidacją szkód komunikacyjnych. Z pewnością nie zabraknie testów najnowszych pojazdów, które pojawią się w sprzedaży w tym roku. Sprawdzianom poddamy również pojazdy używane, gdyż na rynku wtórnym rośnie oferta samochodów dla firm i użytkowników prywatnych. Będą to samochody kilku- i kilkunastoletnie, które są bliskie sercu wielu Czytelników, a które można spotkać na ulicach polskich miast i miasteczek. Zachęcam do zapoznania się z bieżącym numerem AMS oraz współtworzenie czasopisma przez zgłaszanie (na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) propozycji tematów do poruszenia. Życzę Czytelnikom i ich Rodzinom zdrowia oraz wszelkiej pomyślności w 2024 roku. Serdecznie pozdrawiam.

 

redaktor naczelny
Szymon Kardasz

 

 

NOWOŚCI

2 Kia przedstawia strategię PBV, która wykracza poza mobilność
5 Nowe elektryczne kompakty Mercedesa o większym zasięgu
6 X-Trail Mountain Rescue z napędem e 4ORCE trafia na stoki narciarskie
7 Kolejny etap zautomatyzowanej mobilności

 

 Z ŻYCIA BRANŻY

8 Oferta aut z napędem na obie osie na rynku wtórnym
8 Automatyczne parkowanie: wygodniejsze, bardziej dostępne i tańsze
9 Światowa premiera z okazji 50-lecia Golfa
11 Goodyear i TDK rozwijają technologie inteligentnych opon
11 Luksusowe auta w grupie największego ryzyka
12 Prywatny import samochodów – branża podwyższonego ryzyka
13 Ryzyko monopolizacji w motoryzacji – branża czeka na ruch KE
14 Rok 2023 w polskiej elektromobilności
16 Stacje Kontroli Pojazdów na krawędzi. Branża apeluje o waloryzację stawek za badania techniczne pojazdów

  

PRAKTYKA WARSZTATOWA

17 Czego nie powie ci diagnoskop. Układy peryferyjne: obwód chłodzenia – cz. 1
21 Zimowe ładowanie akumulatora w samochodzie – 5 błędów, które mogą nas słono kosztować
22 Usterka czy cecha? – cz. 1
23 Nasza klasa – cz. 1 Diagnostyka klienta
24 Filtry PZL Filters a paliwo E10
25 Czym jest uciąg samochodu? – poradnik Steinhof
26 Naprawa lakierów matowych – wskazówki od marki Spies Hecker
28 Płyn hydrauliczny do amortyzatorów KYB

   

NAPĘDY HYBRYDOWE I ALTERNATYWNE

29 Z najnowszej historii motoryzacji: Peugeot 3008 HY4, cz. 4

PRODUKTY

33 Booster sposobem na mróz
34 Zadbaj o oświetlenie!

  

STREFA SZEFA

36 Pytania o opony – najczęściej zadawane przez Polaków
37 Czy auta elektryczne i hybrydowe nadają się do holowania przyczep? Poradnik Steinhof
39 Mazda jedzie nie z prądem, lecz pod prąd

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem