fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Spis treści 6/2018

NOWOŚCI
Więcej Bosch Filter+
Nowa marka opon – Excelon
Pompy wodne w ofercie Gatesa
Mud-Terrain T/A KM3

Z ŻYCIA BRANŻY
XIII Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Bilstein szkoli warsztaty
Akcja promocyjna Inter Cars
Opony przyszłości zaprezentowane po raz pierwszy w Polsce
15. edycja targów ProfiAuto Show – nowa era motoryzacji
Przygoda z ZF Aftermarket
V Kongres Ekspertów Samochodowych – w obronie Diesla

PRODUKTY
Bezpyłowe? – Co nowego w układach hamulcowych
Rodzaje cewek zapłonowych

PRAKTYKA WARSZTATOWA
PassThru krok po kroku (cz. 9) – Mercedes-Benz
Nietypowe zachowanie układu kierowniczego
Świeca żarowa PSG z czujnikiem ciśnienia
Silnik 1 KR-FE Toyota/PSA (cz.2) – układ rozrządu
Układy zapłonowe silników benzynowych (cz. 2)
Magistrala typu Ethernet (cz.1)
Nie można uruchomić silnika w Fiacie Ducato
Co jeszcze diagnozować przy wymianie DKZ i sprzęgła?
Uszczelnianie połączeń gwintowych i złączy kołnierzowych

AUTO I TECHNIKA
Diesel według Boscha
Jaka to hybryda?

STREFA BIZNES
Rynek części zamiennych
Rozmowa z Bogumiłem Papierniokiem, wiceprezesem zarządu firmy Moto-Profil
Rozmowa z Arturem Serockim, prezesem zarządu Ravenol Polska
Rośnie rynek używanych hybryd
Co z manipulowaniem licznikami?
Alfred Franke w zarządzie CLEPA

auto moto serwis na luzie

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem