fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Chemiczne czyszczenie silnika Diesla

2013-11-25-1Układ wtryskowy współczesnych silników Diesla jest szczególnie wrażliwy na jakość oleju napędowego. Z tego względu niektórzy zalecają profilaktyczne czyszczenie układu paliwowego metodą chemiczną.

Dwa lata temu metodą chemiczną wyczyściliśmy silnik benzynowy (AMS 1-2/2011). Po tym zabiegu spadło zużycie paliwa, a praca jednostki napędowej stała się bardziej równomierna. Teraz postanowiliśmy przekonać się, na ile skuteczna jest ta metoda w silniku z zapłonem samoczynnym. Jak wynika z informacji firmy Liqui Moly metoda chemiczna jest szczególnie zalecana do czyszczenia właśnie silnika Diesla.

Korzystając z uprzejmości firmy Liqui Moly wyczyściliśmy silnik 2.0 HDI (110 KM) zamontowany w Peugeocie 406 z 2003 r. o przebiegu 175 tys. km. Czyszczenie zostało przeprowadzone urządzeniem Jet Clean Tronic firmy Liqui Moly w warsztacie Auto Serwis Bogusława Szczygła w Nowym Dworze Mazowieckim.

Metodą tą można usunąć z silnika osady gromadzące się na elementach układu wtryskowego i w komorze spalania. Zaleca się profilaktyczne czyszczenie silnika co 40-50 tys. km, ale rzadko który właściciel pojazdu decyduje się na taką operację. Do czyszczenia skłaniają niepokojące objawy, jak dymienie podczas zwiększania obciążenia silnika (podczas przyspieszania pojazdu) czy nierównomierna praca.

(...)

Ryszard Polit

Więcej na ten temat przeczytają Państwo w Auto Moto Serwisie nr 11/2013

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem