fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Castrol MAGNATEC chroni znaczny odsetek polskich pojazdów

Castrol MAGNATEC chroni znaczny odsetek polskich pojazdów

Case still.651 PL JPEG 

 

Asortyment olejów silnikowych Castrol MAGNATEC to jedna z najbogatszych linii produktów Castrol. Nadaje się do silników wielu producentów OEM, co ułatwia warsztatom i serwisom zarządzanie zapasami, a jednocześnie zapewnia odpowiedni olej dla wielu pojazdów. Asortyment Castrol MAGNATEC umożliwia serwis aż 12,1 mln samochodów na polskich drogach, w tym milionów pojazdów marek Citroen, Fiat, Ford, Kia, Opel, Peugeot i Toyota. 

Obecne natężenie ruchu w miastach sprawia, że rosną wymagania wobec silników samochodowych oraz ich smarowania. Przy ciągłym przyspieszaniu, zwalnianiu i pracy na biegu jałowym wzrasta mikroskopijne zużycie silnika, a fragmenty metalu oderwane z powierzchni komponentów niszczą go.

Castrol MAGNATEC, dostępny w sześciu klasach lepkości, zapewnia niezrównaną ochronę w warunkach nowoczesnej jazdy. Jego rewolucyjne molekuły DUALOCK przywierają do kluczowych części silnika i łączą się ze sobą, tworząc silną barierę ochronną, która aż o 50%* zmniejsza zużycie silnika przy rozruchu i jeździe przerywanej.

Castrol nadal pracuje nad nowymi recepturami olejów MAGNATEC, aby zapewnić ochronę szerszej gamie pojazdów. Na przykład nowy olej Castrol MAGNATEC 0W-30 GS1/DS1 opracowano pod kątem specyficznych potrzeb silników kompatybilnych z Fiat GS1 i DS1, dla których Fiat zaleca olej 0W-30 o specyfikacji ACEA C2 lub starszej. Ten nowy produkt to pierwszy olej silnikowy Castrol zgodny ze specyfikacjami Fiat 9.55535-GS1 oraz Fiat 9.55535-DS1. 

Więcej informacji o produktach Castrol MAGNATEC: www.castrol.com/pl

* Przebadano względem limitu zużycia API SN w teście Sequence IVA oraz limitu ACEA w teście OM646LA.

HL DL MAG 5W 40 C3 P01FB79 00

 

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem