fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Od redakcji 5/2015

Bezpiecznych wakacji!

ams05-2015W 2025 roku około 15% nowych samochodów na świecie będzie wyposażonych w napęd co najmniej hybrydowy – tak zakomunikowano podczas konferencji motoryzacyjnej Bosch. To interesująca konferencja, ponieważ można się dowiedzieć, jakie nowe rozwiązania zaproponuje Bosch producentom samochodów. Trendy są dwa – tzw. elektryfikacja pojazdów, czyli napęd hybrydowy spalinowoelektryczny oraz połączenie pojazdu z Internetem wykorzystywanym na rożne sposoby. Na konferencji pokazano kilka ciekawych rozwiązań, które opiszemy w następnym numerze. Celem działań jest zmniejszenie emisji CO2, czyli obniżenie zużycia paliwa. Niedawno Peugeot obwieścił, że seryjny model 208 napędzany silnikiem 1.6 BlueHDi 100 S&S pobił rekord niskiego zużycia paliwa w jeździe długodystansowej na torze zużywając 2 l oleju napędowego na 100 km. Są to oczywiście warunki sztuczne, ale wynik wydaje się ciekawy.

Ale przecież zbliżają się wakacje. Kiedyś nazywano je sezonem ogórkowym, w którym nic się nie dzieje. Teraz wręcz przeciwnie – aktywizują się działy marketingu producentów aut zachęcające do promocyjnych zakupów oraz przeróżne organizacje, które radzą, jak bezpiecznie dojechać na urlop. Do redakcji napływają informacje „do natychmiastowej publikacji”, których celem jest przypomnienie, by jechać wolno i przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Te zalecenia są oczywiste, ale w trosce o podnoszenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym sugerujemy, by dbali o to również zarządcy dróg. Trudno zrozumieć, dlaczego w stolicy na większości skrzyżowań nie ma sygnalizatora do skrętu w lewo. W efekcie trzeba skręcać na skrzyżowaniu, gdy zapalone jest żółte światło, co nie jest bezpieczne. Życzę Państwu miłych wakacji – następny numer Auto Moto Serwisu ukaże się 1 września.

Ryszard Polit
redaktor naczelny

PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI

 

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem