fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Symbioza

1 AMS 2 2018W ramach konkursu „Bezpieczny Warsztat” Dekra Polska przeprowadziła audyt dużych warsztatów niezależnych posiadających więcej niż sześć stanowisk naprawczych.
Wszystkie warsztaty posiadały uniwersalny tester diagnostyczny z aktualnym oprogramowaniem, urządzenie do obsługi klimatyzacji na czynnik R134a i do kontroli reflektorów, 89% miało urządzenie do badania amortyzatorów, a 78% – do kontroli hamulców. Jest to niemal standardowe wyposażenie każdego szanującego się warsztatu. Znamy przypadki niezależnych warsztatów, które jako jedne z pierwszych kupiły urządzenie do obsługi klimatyzacji na nowy czynnik R1234yf i serwisują auta na gwarancji podsyłane przez pobliskiego dilera, który takowego jeszcze nie posiada. Coraz częściej bowiem dochodzi do nawiązywania współpracy między warsztatami niezależnymi a autoryzowanymi, mimo deklarowanej niechęci ze strony szefów przedstawicielstw producentów samochodów. Warsztaty niezależne korzystają z uprzejmości autoryzowanych, gdy trzeba zdiagnozować trudną usterkę testerem firmowym i rewanżują się wykonaniem specjalistycznych usług, np. wymontowania zapieczonych świec żarowych bez zdejmowania głowicy, co zaleca kosztowna procedura naprawcza wytwórcy auta. Wiele warsztatów niezależnych wykonuje też przeglądy gwarancyjne z wpisem do elektronicznej książki serwisowej, a uzyskanie kodu dostępu nie jest oczywiste.
Taka symbioza na lokalnym rynku usług motoryzacyjnych wydaje się normalna, ale pod warunkiem, że niezależny warsztat posiada odpowiednią renomę i świadczy usługi na wysokim poziomie. Opisywane przypadki dotyczą niezależnych serwisów zrzeszonych w poważnych sieciach warsztatowych, których operatorzy troszczą się o „swoje” warsztaty, organizując np. audyty, czy zachęcają do odbywania mądrych szkoleń.
Rozwój warsztatu się opłaca, trzeba tylko wybrać odpowiedni kierunek.

 

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem