wtorek 11 grudzień 2018

Aktualne wydanie

Gorąca jesień
Okladka AMS 07 2018Koniec roku okazał się bardzo gorący za sprawą dwóch ważnych wydarzeń targowych – Automechaniki we Frankfurcie i Pojazdów Użytkowych w Hanowerze. Targowe ekspozycje dowodzą, że w dalszej perspektywie nastąpi odwrót od tradycyjnych silników w autach osobowych i ciężarówkach.

 Czytaj więcej>>>

Symbioza

1 AMS 2 2018W ramach konkursu „Bezpieczny Warsztat” Dekra Polska przeprowadziła audyt dużych warsztatów niezależnych posiadających więcej niż sześć stanowisk naprawczych.
Wszystkie warsztaty posiadały uniwersalny tester diagnostyczny z aktualnym oprogramowaniem, urządzenie do obsługi klimatyzacji na czynnik R134a i do kontroli reflektorów, 89% miało urządzenie do badania amortyzatorów, a 78% – do kontroli hamulców. Jest to niemal standardowe wyposażenie każdego szanującego się warsztatu. Znamy przypadki niezależnych warsztatów, które jako jedne z pierwszych kupiły urządzenie do obsługi klimatyzacji na nowy czynnik R1234yf i serwisują auta na gwarancji podsyłane przez pobliskiego dilera, który takowego jeszcze nie posiada. Coraz częściej bowiem dochodzi do nawiązywania współpracy między warsztatami niezależnymi a autoryzowanymi, mimo deklarowanej niechęci ze strony szefów przedstawicielstw producentów samochodów. Warsztaty niezależne korzystają z uprzejmości autoryzowanych, gdy trzeba zdiagnozować trudną usterkę testerem firmowym i rewanżują się wykonaniem specjalistycznych usług, np. wymontowania zapieczonych świec żarowych bez zdejmowania głowicy, co zaleca kosztowna procedura naprawcza wytwórcy auta. Wiele warsztatów niezależnych wykonuje też przeglądy gwarancyjne z wpisem do elektronicznej książki serwisowej, a uzyskanie kodu dostępu nie jest oczywiste.
Taka symbioza na lokalnym rynku usług motoryzacyjnych wydaje się normalna, ale pod warunkiem, że niezależny warsztat posiada odpowiednią renomę i świadczy usługi na wysokim poziomie. Opisywane przypadki dotyczą niezależnych serwisów zrzeszonych w poważnych sieciach warsztatowych, których operatorzy troszczą się o „swoje” warsztaty, organizując np. audyty, czy zachęcają do odbywania mądrych szkoleń.
Rozwój warsztatu się opłaca, trzeba tylko wybrać odpowiedni kierunek.

 

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI...

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem