fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 05 2020

Pełne artykuły

Nasze doświadczenia z procedurą PassThru

Coraz więcej niezależnych warsztatów korzysta z procedury PassThru umożliwiającej przeprogramowanie sterowników w aucie klienta dzięki połączeniu online z portalem producenta pojazdu. Wraz z popularyzacją PassThru do redakcji napływa coraz więcej pytań. Coraz częściej warsztaty są zmuszone do aktualizacji oprogramowania sterowników w pojazdach klientów. Taka potrzeba wynika z konstrukcji pojazdów nowej generacji i rosnącej liczby sterowników elektronicznych. Każdy niezależny warsztat ma możliwość aktualizacji oprogramowania zagwarantowaną prawnie i realizowaną za pośrednictwem portalu internetowego producenta pojazdów (tzw. procedura PassThru). Ponieważ działalność warsztatów niezależnych jest konkurencyjna w stosunku do sieci serwisów autoryzowanych, producenci pojazdów prześcigają się w piętrzeniu trudności mających zniechęcić niezależne warsztaty do korzystania z portalu.Od ponad dwóch lat na łamach „Auto Moto Serwisu” publikujemy dokładne procedury PassThru dla rożnych marek...

Czytaj więcej...

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów. Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Nowe GVO

Okladka AMS 05 2019W 2023 roku wygaśnie rozporządzenie Komisji Europejskiej MVBER/GVO 461/2010 w sprawie wyłączeń grupowych w motoryzacji. Rozporządzenie to zapewnia wyrównanie szans w dostępie do rynku warsztatom niezależnym i serwisom autoryzowanym. GVO umożliwiło m.in. obsługę samochodów objętych gwarancją nie tylko w autoryzowanych serwisach, lecz także w warsztatach niezależnych. Producent pojazdu nie może więc odmówić uznania gwarancji przez sam fakt dokonania obsługi pojazdu w warsztacie niezależnym, jeżeli wszystkie czynności zostały wykonane zgodnie z zaleceniami wytwórcy auta, a użyte części są odpowiedniej jakości. Natomiast serwisy autoryzowane mogą korzystać z części zamiennych niesygnowanych znakiem towarowym producenta samochodu. Dzięki GVO producenci pojazdów musieli utworzyć specjalne portale internetowe dla warsztatów niezależnych i udostępnić im możliwość, np. przeprogramowywania sterowników w pojazdach. Jak rożne są te portale i jak rożne jest podejście producentów aut do warsztatów niezależnych mogą się przekonać nasi Czytelnicy uczący się procedury PassThru. Niektórzy producenci pojazdów udostępniają swój portal w języku polskim z możliwością pełnej diagnostyki pojazdu i programowaniem sterowników, inni stwarzają barierę językową i nie udostępniają wszystkich możliwości diagnostycznych. Obecnie Komisja Europejska prowadzi konsultacje nad nowym rozporządzeniem GVO, którego postanowienia ustalą zasady współistnienia między producentami pojazdów i rynkiem niezależnym. Celem jest dobro konsumenta, który powinien mieć możliwość wyboru. Ale nie jestem pewien, czy aby na pewno interesy przeciętnego zjadacza chleba są w tej rozgrywce najważniejsze.

 

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 PRZEJDŹ DO SPISU TREŚCI…

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2020

prenumerata2020 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem