fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 5/2005

Samochodowe sieci informatyczne 

PS 2005 051. Magistrale informacyjne

2. Magistrala CAN
2.1. Rodzaje magistrali CAN
2.2. Systemy połączeń komponentów magistrali CAN
2.3. Budowa magistrali CAN
2.4. Protokół transmisji danych magistrali CAN
2.5. Możliwości i ograniczenia magistrali CAN
2.6. Przykładowe uszkodzenia magistrali CAN
2.6.1. Zwarcie przewodów CAN-High z CAN-Low
2.6.2. Zwarcie przewodu CAN-High z plusem zasilania
2.6.3. Zwarcie przewodu CAN-High z masą
2.6.4. Zwarcie przewodu CAN-Low z plusem zasilania
2.6.5. Zwarcie przewodu CAN-Low z masą
2.6.6. Zwarcie przewodów CAN-High z CAN-Low przez opór
2.6.7. Zwarcie przewodu CAN-High z plusem zasilania przez opór
2.6.8. Zwarcie przewodu CAN-High z masą przez opór
2.6.9. Zwarcie przewodu CAN-Low z plusem zasilania przez opór
2.6.10. Zwarcie przewodu CAN-Low z masą przez opór
2.6.11. Przerwa w przewodzie CAN-High lub CAN-Low
2.6.12. Uszkodzenie ''transceivera''

3. Sieci lokalne
3.1. Sieci LIN
3.2. Budowa magistrali LIN
3.3. Protokół sieci LIN
3.4. Problemy z transmisją danych w magistrali LIN

4. Sieci optyczne
4.1. Magistrala MOST
4.2. Budowa magistrali MOST
4.3. Transmisja danych przez magistralę MOST
4.4. Stany pracy magistrali MOST
4.5. Protokół transmisji danych magistrali MOST
4.6. Uszkodzenia optycznej magistrali MOST
4.7. Magistrala ''Byteflight''
4.8. Warstwa fizyczna sieci ''Byteflight''
4.9. Transmisja danych w sieci ''Byteflight''
4.10. Protokół magistrali ''Byteflight''
4.11. Sieć D2B

5. Sieć ''FlexRay''
5.1. Budowa sieci ''FlexRay''
5.2. Protokół sieci ''FlexRay''

6. Sieci bezprzewodowe
6.1. Sieć ''Bluetooth''
6.2. Transmisja w standardzie ''Bluetooth''

7. Sieci informatyczne - prognozy

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem