fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Pełne artykuły

Co wymienić razem z paskiem rozrządu?

Na co należy zwrócić uwagę, aby zamontowany rozrząd pracował niezawodnie aż do następnej wymiany. Montaż nowego zestawu rozrządu powinien zawsze łączyć się z kontrolą oraz okresową wymianą innych elementów współpracujących. Konsekwencje zlekceważenia tego tematu są zwykle odwleczone w czasie. Ujawniają się najczęściej po przejechaniu 10 czy 20 tys. km później, stawiając użytkownika samochodu w bardzo kłopotliwej sytuacji. Oto na co należy zwrócić uwagę, by silnik po zakończeniu prac działał bez zastrzeżeń. 1. Uszczelniacze wałków rozrządu Przy okazji wymiany zestawu rozrządu nie należy zapominać o montażu nowych uszczelniaczy. Nawet jeśli w danym momencie wydają się całkowicie sprawne, jest duża szansa, że w ciągu najbliższych 20-30 tys. km zaczną przepuszczać olej, który może skrócić żywotność paska rozrządu. Przypomnijmy – typowy zestaw rozrządu wymienia się w zależności od konkretnego silnika co 60-100 tys. km. Jeśli mechanik pominie temat uszczelniaczy oznacza to, że będą...

Czytaj więcej...

Najnowsze

Poradnik Serwisowy 3/2002

Wszystko o... klejeniu, uszczelnianiu i antykorozji 

PS 2002 03

1. Klejenie jako metoda łączenia

1.1. Klejenie nadwozia - przyklejanie dachu, błotników, wzmocnień poszyć zewnętrznych

1.2. Przyklejanie wyposazenia nadwozia: lusterka, listwy, spoilery...

1.2.1. Przyklejanie listew ozdobnych i ochronnych

1.2.2. Przyklejanie znaczków, emblematów i napisów

1.2.3. Przyklejanie lusterek wewnętrznych

1.3. Klejenie w mechanice

1.3.1. Preparaty anaerobowe

1.3.2. Preparaty silikonowe

1.3.3. Preparaty epoksydowe

2. Uszczelnianie, także forma klejenia

2.1. Uszczelnianie połączeń nierozłącznych

2.1.1. Masy uszczelniające

2.1.2. Uszczelnianie połączeń obrzeżnych

2.1.3. Uszczelnianie strukturalne

2.2. Uszczelnianie połączeń rozłącznych: lampy, błotniki, dachy rozsuwane, szyby przykręcane i w uszczelkach gumowych

2.2.1. Sznur pod lampy i taśma pod błotnik

2.2.2. Masy do uszczelniania szyb w uszczelkach gumowych

2.2.3. Taśma dwustronnie klejąca


3. Zabezpieczanie antykorozyjne

3.1. Przy pracach blacharskich

3.2. Przy pracach lakierniczych

3.3. Zabezpieczanie profili zamkniętych po pracach blacharsko-lakierniczych

4. Przygotowanie powierzchni

4.1. Przygotowanie powierzchni pod masy uszczelniające i klejące

4.2. Przygotowanie powierzchni pod masy do zabezpieczenia antykorozyjnego

4.3. Przygotowanie powierzchni blach skorodowanych

5. Konserwacja zabezpieczenia antykorozyjnego

5.1. Powłoka lakierowa

5.2. Powłoka na podwoziu

5.3.Powłoka w profilach zamkniętych

6. Klejenie pomocnicze

6.1. Przyklejanie uszczelek gumowych drzwi, pokrywy silnika i bagażnika

6.2. Przyklejanie folii ochronnej w drzwiach

6.3. Przyklejanie podsufitki

6.4. Wyciszanie nadwozia samochodu

6.5. Kleje szybkowiążące

6.6 Błędy klejenia

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem