fb logo

Aktualne wydanie

Okladka AMS 01 2021

Pełne artykuły

Silniki Mazdy z technologią Skyactiv-G w warsztacie

W uzupełnieniu wiedzy technicznej potrzebnej do serwisowania benzynowych silników Mazdy przedstawione zostaną dane niezbędne do przetestowania czujników układu dolotowego i informacje o układach napędowym i ładowania oraz procedurach obsługi elektrycznego hamulca postojowego.

Czytaj więcej...

Oscyloskop w warsztacie – magistrala danych CAN

Już od ponad dwóch dekad wymiana informacji pomiędzy poszczególnymi sterownikami w pojazdach samochodowych jest powszechnie realizowana za pośrednictwem magistrali typu CAN. Taka forma transmisji danych pozwoliła na ograniczenie liczby przewodów i złącz instalacji elektrycznej oraz umożliwiła szybkie i bezzakłóceniowe komunikowanie się sterowników. Zastosowanie oscyloskopu pozwala na obserwację przebiegów sygnałów sieci CAN i identyfikację potencjalnych usterek.

Czytaj więcej...

Bezstopniowe skrzynie Multitronic

Aby optymalnie wykorzystać moment obrotowy silnika, skrzynia Multitronic posiada przekładnię pasową wyposażoną w wariator. Rolę pasa w tej przekładni pełni łańcuch, natomiast wariator umożliwia bezstopniową zmianę przełożeń przekładni w sposób płynny i pozbawiony przerw w przenoszeniu siły napędowej.

Czytaj więcej...

Najnowsze

Oblicza kryzysu

Okladka AMS 01 2021Ludzkość z wielkim wysiłkiem doczołgała się do końca 2020 roku, którego wydarzenia porównuje się do największych kataklizmów w dziejach świata. Kryzys gospodarczy dotknął prawie wszystkie branże, z wyjątkiem producentów szczepionek i maseczek ochronnych. Według ACEA w Unii Europejskiej z powodu przestojów nie wyprodukowano ok. 2,5 miliona pojazdów, co odbiło się również na kondycji producentów komponentów na pierwszy montaż. Producenci samochodów zmieniają więc strategię promocji. Z racji sztucznej inteligencji montowanej w autach ich wartość ma rosnąć wraz z upływem czasu, a nie spadać jak do tej pory, np. w wyniku korozji. Dodatkowo cykl życia auta się wydłuży, gdyż starsze egzemplarze mają być regenerowane w specjalnych zakładach. Pojazdy z silnikiem Diesla będą natomiast konwertowane na napęd elektryczny. Trzymający się bliżej rzeczywistości rynek napraw poradził sobie z pandemią całkiem dobrze, gdy okazało się, że najbezpieczniej jest jednak poruszać się własnym samochodem, a nie komunikacją zbiorową. Zdecydowana większość warsztatów niezależnych nie odczuła znaczącego spadku klientów. Nowa sytuacja zmieniła jednak warunki i sposoby prowadzenia biznesu, do których musiały dostosować się i warsztaty i musieli też dystrybutorzy części. Wszyscy zostali zmuszeni, by nieco zmienić sposób porozumiewania się z klientami i wzmocnić swoją strukturę informatyczną. Dystrybutorzy zaczęli wprowadzać na rynek więcej produktów pod własnymi markami i poszerzyli ofertę w oparciu o lokalnych dostawców w sytuacji nieregularnych dostaw w Azji, szczególnie z Chin. Zaczęły powstawać internetowe sklepy detaliczne, które w przyszłości mogą zagrozić pozycji dotychczasowych dystrybutorów. Wszyscy zastanawiają się, kiedy powrócimy do normalności i jak ona będzie wyglądać.

 
Dużo zdrowia!

Ryszard Polit
redaktor naczelny

 

SPIS TREŚCI

NOWOŚCI
BorgWarner zwiększa ofertę zaworów EGR
Filtry kabinowe Champion
Zestaw do kalibracji kamer i radarów Delphi
Ładowarki akumulatorowe NOCO
E-Start – nowa marka Gates
Przekładnie kierownicze KAMOKA
Nowe halogeny Philipsa
Więcej klocków od Textara
Pomoc dla operatorów stacji Mahle ATX

Z ŻYCIA BRANŻY
Videocheck Citroëna
Inter Cars z Castrolem i Exxon Mobil
Płatności ratalne w ProfiAuto Serwis
AVA Cooling zmienia właściciela
Nowa struktura polskiego oddziału Continental Opony Polska
KIA i Nissan zmieniają logo
Niektóre retofity LED legalne w Niemczech
Bosch stawia na sztuczną inteligencję oraz IoT
XV Kongres Przemysłu i Rynku Motoryzacyjnego
Internetowe spotkanie sieci Bosch Car Service

PRAKTYKA WARSZTATOWA
PassThru krok po kroku (cz. 24) – Fiat Chrysler Automobiles
Kontrola akumulatora testerem diagnostycznym
Czy tym urządzeniem ustawię reflektor LED?
Silniki Mazdy z technologią SkyActiv-G w warsztacie (cz. 3)
Inteligentne zawieszenia – wyzwanie dla warsztatu
Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (cz. 17) – Mazda
Naprawy blacharsko-lakiernicze

PRODUKTY
Czego nie lubi akumulator?

HYBRYDY W WARSZTACIE
Wymagania formalne i niezbędne wyposażenie (cz. 1)

AUTO I TECHNIKA
Nowa norma a oczyszczanie spalin w silnikach

STREFA SZEFA
Nowe wyzwanie – dezynfekcja

STREFA BIZNES
Najgorsze hasła internetowe
Nowe rejestracje aut w 2020

AUTO MOTO SERWIS na luzie

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2021

prenumerata 2021 baner

 

mobile phoneAplikacja Android

Zapraszamy do korzystania z naszego serwisu informacyjnego dostępnego na smartfonach z systemem android. Znajdują się tu wiadomości z działów: nowości, z życia branży oraz szkolenia. Aplikację Auto Moto Serwis można ściągnąć bezpłatnie ze sklepu Google Play.

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem