fb logo

Aktualne wydanie

AMS 01 2024

Właściwości i klasy płynów hamulcowych

Płyn hamulcowy to jedna z najważniejszych cieczy w każdym samochodzie. Jako czynnik przenoszący ciśnienie hydrauliczne w układzie hamulcowym, odpowiada za możliwość spowolnienia i zatrzymania pojazdu.

Czytaj więcej...

Moc nadejdzie szybciej...

F 0Doładowanie samochodowych silników tłokowych stało się popularne już przed kilkudziesięciu laty. Najpierw za sprawą rozwiązań sportowych i wyczynowych w jednostkach z zapłonem iskrowym, a potem dzięki ekspansji silników z zapłonem samoczynnym. Z prawdziwym rozwojem wszelkiego rodzaju systemów doładowania, a szczególnie turbodoładowania, mamy jednak do czynienia dzisiaj wraz z techniką tzw. downsizingu.

Czytaj więcej...

Elektroniczna książka serwisowa dla warsztatów niezależnych

Dla swoich klientów – warsztatów i właścicieli pojazdów – Inter Cars oferuje bezpłatne założenie elektronicznej książki serwisowej. To coraz popularniejsze narzędzie pozwala w jednym miejscu zapisać pełną historię napraw pojazdu.

MOTOINTEGRATOR

Czytaj więcej...

Silnik EA888 koncernu Volkswagen w warsztacie – układ zasilania

Z uwagi na znaczny stopień skomplikowania układu zasilania silników EA888, przed naprawami należy zapoznać się dokładnie z zasadą działania i procedurami diagnostycznymi poszczególnych podzespołów.

Układ zasilania silników EA888 ma bezpośredni wtrysk paliwa z uwzględnieniem podziału na obieg niskiego (4–8 barów) i wysokiego ciśnienia (50–150 barów). Późniejsze fazy rozwojowe tego systemu posiadały podwójny układ wtryskiwaczy pracujący przy maksymalnym ciśnieniu 200 barów oraz nowej generacji pompy paliwa firmy Hitachi. Kolektor dolotowy realizuje funkcje ukierunkowanego doprowadzenia powietrza do poszczególnych cylindrów, łącząc w sobie między innymi podzespoły: elektronicznej przepustnicy, rozdzielacza paliwa oraz podciśnieniowego siłownika sterującego zespołem klap w kolektorze ssącym. Strategia diagnostyki układu zasilana musi być zapoczątkowana identyfikacją kodu silnika, co pozwoli na jednoznacznie określenie typu zastosowanego układu paliwowego.

Czytaj więcej...

Coraz więcej 4WS

0dOznaczenie 4WS nie jest dla miłośników samochodowych technologii nowe. To skrót od angielskiego „4 wheel steering” – czyli „kierowanie czterema kołami”. Sam pomysł ma długą historię. Niektórzy twierdzą, że dłuższą niż historia samochodu. Teraz coraz częściej powraca i to wcale nie tylko w autach specjalnych czy luksusowych.

Czytaj więcej...

Automatyczne skrzynie biegów w warsztacie (Audi/Volkswagen)

Poniższe procedury opisują czynności związane z wymianą oleju w skrzyniach dwusprzęgłowych typu DQ500, DQ381 i DQ400 stosowanych w samochodach Audi i Volkswagena. Przekładnie dwusprzęgłowe to w pełni zautomatyzowane skrzynie biegów posiadające zespół sprzęgła podwójnego, gdzie sterowanie sprzęgłami i proces zmiany biegów realizowane są elektrohydraulicznie.
Ze względów konstrukcyjnych skrzynie dwusprzęgłowe mogą być konfigurowane w dwóch wariantach: z podwójnym sprzęgłem mokrym lub podwójnym sprzęgłem suchym. Przedstawione skrzynie (DQ500, DQ381 i DQ400) posiadają układ z podwójnym sprzęgłem mokrym, który charakteryzuje zastosowanie jednego typu oleju pracującego we wnętrzu obudowy skrzyni biegów podzielonej na odseparowane komory dla modułu mechatronicznego, przekładni oraz zespołu sprzęgła podwójnego. Skrzynia DQ400 jest częścią układu napędu hybrydowego w samochodach Volkswagen Golf 7 GTE lub Audi A3 e-tron, dlatego posiada dodatkowy moduł hybrydowy.

Czytaj więcej...

Rozmowa z Robertem Dzierżanowskim

dzierzanowskiRPrzez lata podstawą funkcjonowania i sukcesu warsztatu były stanowiska naprawcze, obecnie najważniejsze są: doradca serwisowy i komunikacja z klientem – Robert Dzierżanowski, kierownik ds. rozwoju koncepcji serwisowych firmy Robert Bosch.

Czytaj więcej...

Truck Serwis

TRUCK 2023 2

homeWyszukiwarka

mailNewsletter

PassThru

Redakcja „Auto Moto Serwisu” w 2017 roku rozpoczęła cykl publikacji dotyczących PassThru – procedury dostępu online do portali internetowych wybranych producentów pojazdów. Przedstawiamy proces pierwszej rejestracji, diagnostyki pojazdu i programowania sterowników dla poszczególnych marek samochodów.

Czytaj więcej

Prenumerata 2024

3

 

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem